معاون استاندار لرستان گفت: اجرای طرح ۱۰۰ روستای بیکار در جریان سفر رییس جمهور از جمله کار‌های دولت سیزدهم در لرستان است.

سیروس ابراهیمی معاون استاندار لرستان در مراسم روز ملی روستا و عشایر که در روستای تقی آباد منطقه آبستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۶۵۰ هزار نفر از مردم لرستان یعنی ۳۵ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها زندگی می‌کنند، عنوان کرد: با وجود کار‌های زیرساختی در روستاها، اما ما انحراف توسعه‌ای داشتیم.

او بیان کرد: بدون شک اگر بخشی از اعتبارات روستا‌ها صرف ایجاد اشتغال پایدار می‌شد قطعا شاهد کاهش مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها بودیم.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم برنامه‌هایی برای توسعه روستا‌ها دارد، گفت: در لرستان نیز توجه به روستا‌ها جدی است به طوری که از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ بخش عمده‌ای به سمت روستا‌ها سوق داده شد.

ابراهیمی افزود: اجرای طرح ۱۰۰ روستای بیکار در جریان سفر رییس جمهور در قالب تفاهم نامه استانداری و بنیاد برکت، اجرای طرح اشتغال زایی و محرومیت زدایی روستا‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی از جمله کار‌های دولت سیزدهم در لرستان است.

او بیان کرد: توسعه باغات در سطح ۷ هزار هکتار اراضی دیم در طول ۴ سال از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان مطرح کرد.

تدوین سند توسعه اقتصادی روستایی استان از دیگر مواردی است که معاون اقتصادی استانداری لرستان به آن اشاره کرد.

او بیان کرد: مشاغل خانگی، بوم گردی و گردشگری در روستا‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: با توجه به اینکه ۲۶ و نیم درصد تولیدات ناخالص داخلی در کشور همچنین ۵۲ درصد تولیدات کشاورزی مربوط به روستاییان و عشایر است، بنابراین همه با هم تلاش کنیم تا از حاشیه نشین کردن روستاییان به عنوان قشر مولد جلوگیری کنیم.

 

برچسب ها: استانداری ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.