ذخیره آب سدهای خراسان رضوی به ۲۱ درصد رسیده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه  به کاهش ۸ درصدی ذخیره آب در سدهای استان در سال آبی جدید نسبت به پارسال، در زمان مشابه ۲۹‌ درصد بوده است.

علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:حجم آب موجود در پشت سد‌های استان طی سال گذشته ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب بوده که در امسال به ۳۳۱ میلیون متر مکعب رسیده است.

او افزود: در حال حاضر تنها ۲۱ درصد مخازن سد‌های استان پرآب است که این رقم در سال گذشته ۲۹ درصد بوده است، بنابراین در امسال با کمبود ۸ درصدی ذخیره آب در سد‌های استان نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: حجم آب ورودی به سد‌های استان در امسال ۰.۳ میلیون متر مکعب بوده است و این میزان در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است.

طاهری با اشاره به میزان بارندگی‌ها در امسال بیان کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌های مبنایی قرار گرفته بارندگی‌ها در استان نسبت به متوسط بلند مدت ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به کسری مخازن در استان تصریح کرد: کسری مخازن در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، ۸۸۳ میلیون متر مکعب بود که این میزان نسبت به بلند مدت ۱۰۲۸ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۷۵ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده، تاکید کرد: این آمار در هشت سال گذشته ۱۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز بوده که با کمک تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و حمایت بخش قضایی توانستیم موفق عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
اوضاع دیگه بحرانی شده