برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قزوین

مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان در ستاد انتظامی قزوین به مناسبت هفته فراجا برگزار شد.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان گفت: شعار هفته فراجای امسال منشور همبستگی پلیس با مردم است، چون پلیس همواره خود را خدمتگزار و خادم مردم می‌داند و بهترین پشتیبان پلیس نیز مردم شریف و نجیب هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز پلیس با تلاش‌های بی وقفه خود ستون‌های امنیتی کشور محسوب می‌شود و در کنار سایر نیرو‌های نظامی و امنیتی، امنیت پایدار و باثباتی را در کشور ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: غیورمردان فراجا با اقتدار کامل از جان و مال مردم پاسداری می‌کنند و با اعتماد مردمی، ماموریت‌های بی پایان خود را به مرحله اجرا می‌رسانند.

این مسوول انتظامی استان قزوین با بیان اینکه مقام معظم رهبری از فراجا به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد کرده اند، تصریح کرد: کارکنان این دستگاه، عمل گرا و با انگیزه بوده و با روحیه از خودگذشتگی سد‌های پیش روی استقرار امنیت را در جامعه بر می‌دارند.

به گفته وی، امروز فرماندهی فراجا مکتب سردار سلیمانی را الگوی خود قرار داده، چرا که ولایت پذیری و ولایت مداری مهمترین ویژگی بارز این شهید بود.

فرماندهی انتظامی استان قزوین یادآور شد: پلیس، سپاه و بسیج در رویاروی با اشرار و در ناآرامی‌های اخیر تا تقدیم جان خود نیز پیش رفتند و شاهد این موضوع، تقدیم شهدا و جانبازان زیادی بوده که فراجا تقدیم نظام مقدس کرده و در حوادث اخیر نیز ۱۰۷ نفر از همکاران ما مصدوم شدند.

وی ادامه داد: فراجا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۳ هزار و ۱۲ شهید، ۳۱ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده تقدیم نظام مقد کرده که سهم قزوین از این تعداد شهدا، ۱۴۵ شهید انتظامی، ۲۷۱ جانبار و ۳۲ آزاده بوده است.

سردار ابراهیمی یادآور شد: از هفته فراجا سال گذشته تا هفته امسال بالغ بر ۶۱ شهید و بیش از چند صد جانباز برای امنیت کشور تقدیم شده و از ابتدای سال گذشته تاکنون نیز به غیر از این موضوعات ۳۸ شهید تقدیم کرده ایم و افتخار می‌کنیم که طالبان شهادت هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انتظامی استان از ابتدای امسال، اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۲۴۶ مورد دستگیری در موضوعات مختلف برای امنیت استان، کشف بالغ بر ۱۵۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر، کشف چندصد سلاح جنگی و شکاری، خدمات دهی به ۱۰۶ هزار و ۷۰۲ نفر از شهروندان مراجعه کننده به ناجا و ۴۱ هزار و ۲۹۹ مورد تشکیل پرونده از جمله اقدامات پلیس در این مدت بوده است.

سردار ابراهیمی با اشاره به اقدامات ترافیکی پلیس راه و راهور، افزود: امسال بالغ بر هفت هزار و ۸۰۰ صدور گواهینامه و ۲۸ هزار و ۴۰ مورد تعویض پلاک صورت برای متقاضیان گرفته است.

وی اضافه کرد: پلیس فتا قزوین نیز ۹۳ درصد از جرایم سایبری استان را کشف و در این رابطه نیز ۱۱۶ نفر را شناسایی و دستگیر کرده و طی همین مدت سه هزار و ۷۸۰ مورد از صفحات اجتماعی و سایت‌های مجرمانه شناسایی، فیلترینگ و تشکیل پرونده قضایی برای آنان شده است.

این مسئول انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اقتصادی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کشف و در مقابله با قاچاق هم حدود ۳۰ میلیارد تومان کالا‌های اساسی احتکار شده شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: انهدام باند سارقان خودرو، منزل، موتورسیکلت و سیم برق با اعتراف به بیش از ۱۷۰ فقره سرقت، چهار هزار و ۸۵۲ فقره کشف سرقت، دستگیری ۳۹۰ سارق و مالخر، تمدید ۶ هزار و ۵۸۲ فقره گذرنامه و سه هزار و ۲۴۶ مورد رفع مغایرت، پاسخگویی به سه هزار و ۴۲۹ شهروند قزوینی در ملاقات‌های مردمی و ۶۰۰ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ از دیگر عملکرد‌های پلیس استان در سال جاری بوده است.

 تامین امنیت مهمترین و اولین انتظار مردم از حاکمیت است

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین هم  در این مراسم گفت: تولید و تامین امنیت اولین انتظار از حاکمیت است و در این شرایط در کشور امنیتی تولید میکنیم که دشمنان از همه ابزار‌ها استفاده میکنند تا به ما آسیب بزنند.

وی بیان کرد: همه دشمنان بشریت و حقوق انسان‌ها مقابل ما ایستاده اند و ما که به حقوق انسان‌ها احترام می‌گذاریم آسیب می‌بینیم، اما مهربانی می‌کنیم این شرایط در دنیا بی نظیر است.

اعلایی تصریح کرد: قانون به شما اجازه میدهد مقابل خرابکاران بایستید، اما شما از سلاح تان استفاده نکردید.

وی گفت: مردم قدردان شما هستند و این توطئه را با شنیدن حرف‌های مردم پشت سر خواهیم گذاشت.

استاندار قزوین بیان کرد: دشمن در بد‌ترین شرایط است و ما مطلع هستیم که به ابتدایی‌ترین نیاز‌های زیستی نیازمند بوده و شرایط اقتصادی بدی دارد و نرخ تورم شان بالای ۵۰ درصد است.

وی یادآورشد: ما در دنیا الگو هستیم و آرمان‌های ما باعث حسادت دشمنان شده لذا باید با همه سلایق در کنار هم قرار بگیریم و از کشور دفاع کنیم.

در ادامه از تعدادی از ماموران فراجا که در حوادث اخیر آسیب دیده بودند تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار