مدیرکل استاندارد استان سمنان:

یک هزار و ۷۷۰ بازرسی استاندارد از مراکز عرضه کالا انجام شد

رستمی گفت: امسال یک‌هزار و ۷۷۰ فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا استان توسط کارشناسان در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) انجام شد

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال در راستای طرح طاها ۶۵ فقره نمونه‌برداری از مراکز عرضه و توزیع کالا در استان سمنان انجام شده است.

وی ادامه داد: هدف از بازرسی‌ها در قالب طرح طاها کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد است.

به گفته وی، کارشناسان استاندارد و شرکت‌های بازرسی در قالب طرح طاها به واحدهای صنفی مراجعه می‌کنند و در صورت مشاهده کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، به ردیابی کالای یادشده و در صورت لزوم برخورد قانونی با واحد خاطی اقدام می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطر نشان کرد: واحدهای غذایی و کشاورزی، شیمی و پتروشیمی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک، بسته‌بندی و سلولزی، نساجی و چرم، مکانیک و فلزشناسی، خودرو، مهندسی پزشکی، اوزان و مقیاس و سلامت، انرژی و محیط زیست، از جمله واحدهایی هستند که در قالب طرح طاها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا تمامی اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع‌رسانی شود.

هفدهم تا بیست و سوم مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفته استاندارد نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.