تجلیل از فعالان عرصه تولید در اسکو

به مناسبت روز روستا و عشایر از ۱۵ فعال و تولید کننده نمونه در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسکو با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

به مناسبت روز روستا و عشایر همایشی در مجتمع فرهنگی و هنری اسکو برگزار و از فعالین و تولیدکنندگان نمونه در حوزه کشاورزی و صنعت تجلیل به عمل آمد.

معاون سیاسی امنیتی آذربایجان شرقی در این مراسم  گفت: با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در محدوده روستا‌ها و ایجاد مراکز تولید و فرآوری محصولات دامی، باغی و کشاورزی توانستیم به اشتغال پایدار در این مناطق دست یافته و شاهد تثبیت اسکان روستاییان در روستا و مهاجرت معکوس باشیم.

آقای تراب محمدی بر ضروت بکارگیری صنایع مبتنی بر دانش بنیان در روستا‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به استعداد‌ها وظرفیت‌های خوب موجود در روستا‌ها باید نسبت به جذب نخبگان اقدام و با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان نسبت به فرآوری محصولات تولیدی در روستاها  اقدام کنیم تا روستاییان از آن بهره‌مند شده و به توسعه مطلوب دست یابیم.

آقای فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم به ظرفیت‌های خوب گردشگری، صنایع دستی و محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با مدیریت صحیح منابع آبی و اصلاح الگوی کشت و همکاری خوب کشاورزان در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه توانستیم به موفقیت‌های خوبی دست یافته و با کشت محصولات کم آب بر مانند کلزا، پسته و گل سرخ محمدی اصلاح شده در مصرف آب صرفه جویی کرده و به ارزش افزوده خوبی دست یابیم.

در این همایش از ۱۵ فعال و تولید کننده نمونه در بخش صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسکو با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.