مبادله روزانه ۴۵ هزار مرسوله پستی در آذربایجان غربی

مدیرکل پست آذربایجان غربی از دریافت و ارسال روزانه ۴۵ هزار مرسوله پستی از استان خبر داد.

مجید فرخی مدیر کل پست آذربایجان غربی به مناسبت روزجهانی پست در گفتگو با خبرنگاران از فعالیت ۸۸۲ واحد پستی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۷۵ واحد روستایی و ۳۷۱ مورد واحد پیشخوان شهری و ۳۶ واحد دولتی در قالب باجه دولتی به عنوان واحد پستی دولتی ارائه خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه، طی ۶ ماهه گذشته سه میلیون و ۱۲۳ هزار مرسوله پستی به سراسر استان ارسال شده است، افزود: روزانه ۲۰ هزار مرسوله پستی از استان به سایر نقاط کشور و همچنین خارج از کشور ارسال و ۲۵ هزار مرسوله نیز از اکثر نقاط کشور و خارج از کشور وارد استان می‌شود.

فرخی بیان کرد: به طور میانگین ماهانه در استان آذربایجان غربی ۵ هزار مرسوله پستی از کشور‌های مختلف دریافت و ٢۵٠٠ مرسوله هم از این استان به خارج از کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل پست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته با شیوع ویروس کرونا خرید‌های اینترنتی نیز نسبت به دو سال پیش ۴۴ درصد افزایش یافته است، گفت: با کاهش کرونا در کشور به تبع آن در استان در سال جاری نیز پنج درصد بیش از سال گذشته به خرید‌های اینترنتی افزوده شده است.

فرخی با اشاره به فعالیت ١٢۵ نامه رسان در سطح استان تاکید کرد: خط مستقیم ارسال مرسوله ارومیه به شهر‌های تهران - تبریز - اردبیل فعال شده است.

مدیرکل پست آذربایجان غربی در خصوص صدور کدپستی ١٠ رقمی نیز گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار و ١٢۵ فقره کد پستی در سطح استان صادر شده است که ۴۸۶ هزار آن مربوط به شهرستان ارومیه است.

وی تصریح کرد: امسال با گشایش مرزترچین برای زائران اربعین ۶۲ هزار و ۲۰۰ گذرنامه موقت و تمدید شده در سطح استان توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.