مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری کرمان گفت: الگوی کشت در پردیسان قائم (عج) با محوریت کاشت گیاهان مُثمر و دارویی، در حال تغییر است.

.

یدالله علیزاده، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در محدوده گلزار شهدا و پردیسان قائم (عج)، افزود: تاکنون، تعداد ۲۰۰۰ اصله درخت از قبیل انواع زیتون و عناب خوراکی، انار، به، آویشن کوهی و رزماری، در این جنگل کاشته شده است.

وی ادامه داد: کاشت گیاهان مُثمر و دارویی دیگری ازجمله بنه، بادام کوهی و آتریپلکس نیز، به‌عنوان برنامه آتی، در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیان کرد: همچنین با انعقاد قرارداد بین بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با این سازمان، روزانه ۲۰ تا ۲۵ نفر از نیرو‌های زندان با کار، برای پاک‌سازی و لایه‌روبی، جمع‌آوری، تسطیح، هرس درختان و احیای جو‌های بین درختان پردیسان قائم (عج) برای پیشگیری از آتش‌سوزی احتمالی و زیبایی فضای آن، به‌کار گرفته می‌شود.

علیزاده، به لایروبی و پاک‌سازی ۷۰ هکتار از فضای پردیسان قائم (عج) با همکاری نیرو‌های سازمان پارک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵۰۰ گلدان در گلزار شهدا با گیاهانی مانند کامیس پاریس، داوودی و رزماری کاشته شده و همچنین چمن گلزار شهدا به متراژ ۳۰۰ متر مربع واکاری شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان اظهار امیدواری کرد با تلاش نیرو‌های این سازمان، با آماده‌سازی و کاشت مناسب گل‌وگیاه، پردیسان قائم (عج) و گلزار شهدا برای ورود زائران آیین بزرگ‌داشت سالگرد سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، مناسب‌سازی و آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار