شلیک ۲ موشک بالستیک کره شمالی همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی

ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی دقیقاً پس از پایان رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا ۲ موشک بالستیک آزمایش کرده است.

در بحبوحه تنش‌ها در شبیه‌جزیه کره، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی در روز یک‌شنبه ۲ موشک بالستیک آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این ۲ موشک بالستیک کره شمالی دقیقاً پس از پایان رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و آمریکا با حضور ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» انجام شده است.

ارتش کره جنوبی در این بیانیه اعلام کرد: «در ساعت ۱:۴۸ و ۱:۵۸ بعدازظهر یک‌شنبه (به وقت محلی) شلیک ۲ موشک در منطقه مونچون در استان «گانگ وون» شناسایی شده است. این موشک‌ها حدود ۳۵۰ کیلومتر برد و حدود ۹۰ کیلومتر ارتفاع داشتند. این پرتابه‌ها از نوع موشک‌های بالستیک برد کوتاه بوده‌اند.»

ارتش کره جنوبی اعلام کرد با توجه به برد و ارتفاع موشک‌ها به نظر می‌رسد این موشک‌ها از نوع موشک‌های کالیبر خیلی بزرگ بوده و از یک سیستم پرتاب چند گانه KN-۲۵ شلیک شده است.

این در حالی است که اداره ملی هوانوردی کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های بالستیک این کشور «یک اقدام دفاعی منظم و برنامه‌ریزی شده» برای محافظت از کره شمالی و منطقه در برابر «تهدیدات نظامی مستقیم» آمریکاست.

وزارت دفاع ژاپن اما همزمان اعلام کرد که ژاپن و آمریکا در حال برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک با حضور ناو هواپیمابر آمریکایی «رونالد ریگان» در مناطق اطراف ژاپن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
خوبه سیاست کشور ما چیزی بین پوتین و کره شمالی بودد یعنی در سیاست مثل پوتین در این که قدرت دفاعی امون بالا ببریم مثل کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
مرحبا کره شمالی واقعا ایول داره مثل اسباب بازی موشک بالستیک آزمایش می کنند کاش ایران هم مثل کره شمالی بود
آخرین اخبار