فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از تشکیل ۱۸ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی در یک ماه گذشته خبر داد .

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در شهریور ماه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش استان موفق به شناسایی و دستگیری ۱۹ متهم و متخلف و تشکیل ۱۸ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند .

وی افزود:  ۱۴ پرونده آن مربوط به تخلفات شکار و صید، تخریب و تعلیف غیر مجاز و ۴ فقره نیز آلودگی‌های محیط زیست بوده  است .

وی تصریح کرد: از متهمان یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و قاچاق و ۹ قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از ۳۶ مورد از انواع ادوات شکار و صید و بیش از ۱۵ فرد از انواع پستانداران و پرندگان وحشی کشف و ضبط شد که پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص پس از تشکیل به مراجع قضایی ارسال و برخورد قانونی و اداری لازم صورت پذیرفت.

طاهری ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات، ۴ نفر شکارچی غیر مجاز را قبل از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح و ادوات شکار و صید اقدام کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گقت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست در این ایام به صورت مستمر برای پایش و کنترل از محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام نموده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست نسبت به شناسایی افراد متخلف و جلوگیری از فعالیت مخرب محیط زیست اقدام و با متخلفین برابرقانون برخورد می‌ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.