رییس هیات اسکواش استان اصفهان گفت: ساخت و بهره برداری از یک قطعه زمین برای ورزش اسکواش(کورت) در شرایط کنونی دستکم ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که تامین تمام آن توسط هیات میسر نیست.

 

بهزاد نویدنیا گفت: مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان جدای از قیمت زمین است و در صورت تامین نشدن زمین مورد نیاز، هزینه به مراتب گران‌تر خواهد شد.

او اظهارداشت: احداث کورت‌های جدید و یا در شهرستان‌هایی که از این زیرساخت بی بهره اند به مساعدت فدراسیون، مشارکت نیکوکاران و تخصیص اعتبار از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان نیازمند است.

رییس هیات اسکواش استان اصفهان ادامه داد: اکنون به غیر از شهرستان‌های اصفهان و آران و بیدگل دیگر نواحی از زمین اسکواش بی بهره اند، اما در عین حال علاقه‌مندان و استعداد‌هایی در این مناطق هستند که در صورت وجود کورت می‌توانند برای پشتوانه سازی تیم‌های استانی آموزش ببینند.

نویدنیا تصریح کرد: این رشته قابلیت گسترش در تمام شهرستان‌های استان را دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یک ورزش اصلی در مدارس نیز بهره برد که بر همین اساس استعدادیابی با مشارکت آموزش و پرورش نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد: در صورت موافقت سرمایه گذاران برای هزینه در این بخش و احداث کورت‌های جدید می‌توان شاهد رشد و توسعه رشته در شهرستان‌ها باشیم.

رییس هیات اسکواش استان اصفهان خاطرنشان کرد: افزایش آمادگی جسمانی، استقامت بدن و بویژه بهبود انعطاف پذیری عضلات از جمله فواید این رشته است.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.