سرپرست مرکز بهداشت خوزستان درخصوص خطر ابتلا به بیماری آنفولانزا در فصل پاییز هشدار داد.

پژمان بختیاری نیا گفت: فصل پاییز در مناطق گرمسیری همانند استان ما، انتظار می‌رود بیماری‌های واگیر تنفسی از جمله آنفولانزا بیش از سایر نقاط بروز کنند. بیماری آنفولانزا، خطری جدی در فصل پاییز

او می گوید: آنفولانزا یکی از بیماری‌های حاد تنفسی  است و عامل ابتلا به آن یک ویروس است و تب، سردرد، درد‌های عضلانی، گلودرد و سرفه از جمله علائم آن هستند که در موارد شدید ریه را نیز درگیر می‌کند.

بختیاری نیا گفت: در مواقعی آنفولانزا می‌تواند باعث مرگ بیشتر در سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شود، البته احتمال ابتلا به این بیماری در هر سنی وجود دارد، اما افراد زیر ۵ سال، افراد بیش از ۶۵ سال، خانم‌های باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله؛ آسم، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

به گفته او پراکنده شدن ترشح‌های ریز تنفسی حاصل از سرفه و عطسه و حتی صحبت کردن در هوا مهم‌ترین راه انتقال این بیماری است.

وی پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه، خودداری از دست دادن و روبوسی، شست و شوی مکرر دستها، استفاده از ماسک و مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی درصورت مشاهده هرگونه علائم این بیماری را مهم‌ترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.