بسته حمایتی سه هزار و ۷۰۰ زنبوردار لرستانی تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: سه هزار و ۷۰۰ زنبوردار این استان نیازمند حمایت‌های اصولی هستند که به همین منظور بسته‌های حمایتی از این تعداد تدوین و اجرایی می‌شود.

 سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با توجه به اهمیت عسل لرستان، بررسی و مطالعه در خصوص افزایش تولید عسل، برندسازی، کیفیت، بسته‌بندی و افزایش فرآورده‌های این محصول ضروری است.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت توسعه خوشه عسل لرستان اظهار داشت: بسته‌های ویژه‌ای از جمله توزیع ۲ هزار تن شکر، آموزش زنبورداران، افزایش بهره‌وری در واحد کندو و توسعه دیگر تولیدات زنبور اجرایی می‌شود.

او  تصریح کرد: تعاونی‌های گسسته از مشکلات زنبورداران لرستانی است که باید رفع و افراد آموزش دیده در راس آن‌ها قرار گیرد همچنین واحد‌های فرآوری و بازار فروش برای حمایت از تولیدکنندگان عسل استان باید فعالتر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان  با تاکید بر ضرورت آموزش زنبورداران، کمک مالی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آن‌ها بیان کرد: وجود عسل‌های تقلبی در بازار به نام لرستان، هویت عسل استان را مخدوش می‌کند که اداره استاندارد باید پیگیر این مشکل باشد.

ابراهیمی با تاکید بر پیگیری بیمه زنبور داران استان ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی، مسیر توسعه لرستان بر مبنای کشاورزی، صنعت و گردشگری است که کشاورزی سهم عمده‌ای دارد، اما اکنون سهم این حوزه و زیربخش‌های آن در توسعه لرستان کمتر از ۲۹ درصد می‌باشد و برنامه‌ها نیازمند بازنگری هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار