ایجاد تحول در روستا‌ها نیازمند کار جهادی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد تحول در روستا‌ها و توسعه پایدار در مناطق عشایری و روستایی نیازمند کار جهادی است.

غلامعلی حیدری در حاشیه آئین نکوداشت روز روستا و عشایر، با تاکيد بر اينکه نقش روستا و عشاير در توليد برجسته است افزود: باید از گروه‌های جهادی نیز در همین راستا حمایت کنیم تا زمان کوتاه‌تری مشکلات حل شود.

وی گفت: باید تلاش کنیم تا اقتصاد روستا با ایجاد اشتغال خانگی، افزایش تولید و ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا تقویت شود.

حیدری اظهار کرد: اقدامات خوبی در یکسال اخیر در حوزه‌های مختلف کاری از جمله ساخت مسکن، توسعه راه‌های روستایی، آبرسانی در روستا‌ها و در بین جمعیت عشایری در استان و کشور صورت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: توجه به اقتصاد روستا به‌صورت دانش‌بنیان می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری در تولید شود، محرومیت‌زدایی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که در کشور و استان اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۱۷ روستای در چهارمحال و بختیاری ۵۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار هستند، گفت: همچنین ۸۵۰ روستا دارای شورای اسلامی هستند، تهیه طرح تامین اجتماعی از برنامه‌های دولت است که عشایر و روستائیان نیز بتوانند از این مزایای این بیمه استفاده کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه نقش روستا و عشایر در تولید برجسته است، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا اقتصاد روستا با ایجاد اشتغال خانگی، افزایش تولید و ایجاد طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغالزا تقویت شود.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص آبرسانی به روستا‌های محروم استان، یادآور شد: مشکل آبرسانی تعداد قابل توجهی از روستا‌های استان تا سال ۱۴۰۲ حل خواهد شد، برنامه خوبی برای بهسازی جاده‌های روستایی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار