مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۵۴۴ زندانی در قزوین در شش ماه نخست امسال در رشته‌های مختلف آموزش‌های مهارتی دریافت کردند.

حجت الاسلام سیدمحمود عرب  با بیان اینکه ۵۴۴ زندانی در قزوین آموزش مهارتی دریافت کردند، گفت: در این رابطه، ۴۹۴ نفر از دریافت کننده‌های این آموزش‌های مهارتی را مردان و ۵۰ نفر را نیز زنان تشکیل داده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: صنایع چوب، چرم دوزی، جوشکاری، خیاطی، آرایشگری و قالی بافی از جمله رشته‌هایی بودند که از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای به زندانیان متقاضی و علاقه‌مند طی این مدت آموزش داده شده است.

این مسئول با اشاره به رابطه توانمندسازی افراد زندانی در کاهش بروز انواع جرایم و بزه انتسابی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی به زندانیان در اشتغالزایی و درآمدزایی این افراد کمک کرده و در جلوگیری از بازگشت آن‌ها به زندان نیز موثر است.

حجت الاسلام عرب تصریح کرد: توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و دارای مشکلات اجتماعی، از جمله ارایه آموزش و کسب مهارت‌های اولیه به مددجویان زندانی از اولویت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار