تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: فرصت طلایی برای تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی استان فراهم شده است.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در حاشیه قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان تفت گفت: در راستای توافق صورت گرفته میان ادارات ثبت اسناد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرصت طلایی تعویض رایگان اسناد مالکیت مناطق روستایی در سطح استان فراهم شد. 

او افزود: مردم روستا‌ها می‌توانند تا پایان آذر از این فرصت استفاده کرده و برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری بدون پرداخت هزینه، اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت: در محدوده شهر‌های با جمعیت زیر ۲۵هزار نفر نیز ادارات ثبت اسناد و املاک استان در اسرع وقت نسبت به تعویض اسناد مالکیت اقدام کنند.

اقبال با اشاره به پایان مهلت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای در قانون جامع حدنگاری به دستگاه‌های دولتی هشدار داد که در صورت عدم اقدام برای تعیین تکلیف اراضی و املاک دولتی و عدم تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری، به عنوان ترک فعل به سیستم‌های نظارتی و قضایی معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: هویت سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب  و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزء وظایف قانونی دستگاه‌هاست و با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی هم با توجه به تأمین هزینه‌ها، نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی مسئولان محلی بویژه ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، دهیاران و شورا‌ها هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.