مدیر آبفای سمیرم از بهره مندی ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر در ۱۹ روستای این شهرستان از آب آشامیدنی پایدار خبر داد.

مجید صابری با اشاره به آغاز طرح جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: با اتمام عملیات اجرایی این طرح ۱۱ هزارو ۱۰۸ نفر در ۱۹ روستا از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند.

او با بیان این که جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در ۳۱ استان کشور با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این عملیات در شهرستان سمیرم از اواخر مرداد ماه امسال  آغاز و تا کنون در حدود ۴۲۰۰ متر حفاری و ۲۲۰۰ متر لوله گذاری  شده است.

صابری اضافه کرد: طرح جهاد آبرسانی هم اکنون در سه محور گردنه بیژن به سمت روستا‌های سرباز و نورآباد، محور تل محمد به سمت روستا‌های شاملو، ماچان لو و قاسم لو و محور چشمه شهید به سمت روستای کردان در حال اجراست.

مدیر آبفای سمیرم افزود: این طرح با ۱۲۹ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث ۱۵ باب مخزن با ظرفیت ۵۵۰۰ متر مکعب، دو ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه اجرایی می‌شود.

به گفته صابری در شهرستان سمیرم ۱۰۰ روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارد که به ۱۹ روستا آبرسانی سیار می شود و با تحقق طرح جهاد آبرسانی، به  شبکه  آب آشامیدنی پایدار متصل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار