آسوشیتدپرس:

آمریکا در سال‌های اخیر جنگ‌طلب‌تر شده است

براساس نتایج یک نظرسنجی مشخص شد آمریکا در سال‌های اخیر در روابط خارجه خود جنگ‌طلبی بیشتری را نشان داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با منتشر کردن نتایج یک نظرسنجی جدید اعلام کرد روابط بین المللی آمریکا در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را به خود دیده است تا جایی که از نظر مردم این کشور روابط آمریکا با کشور‌هایی مانند روسیه و کره شمالی دشمنانه‌تر شده است.

 آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: مردم آمریکا بر این باورند که روابط کشورشان با متحدان واشنگتن تغییری نکرده و در برخی موارد بهبود هم یافته است، اما روابط آمریکا با کشور‌هایی که از گذشته با آن‌ها دشمنی داشته مثل روسیه و کره شمالی بحرانی شده است.

دو سال از روی کارآمدن دولت جو بایدن می‌گذرد، برخی ارزیابی‌ها متفاوتی در مقایسه با چهار سال پیش، یعنی درست هنگامی که دو سال از ریاست جمهوری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیش از او می‌گذشت، ارائه شده است.

نظرسنجی که این خبرگزاری با کمک مرکز تحقیقات امور عمومی نورک و مرکز پیرسون انجام داده، نشان می‌دهد که اکنون ۶۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند روابط آمریکا با دشمنانش بدتر خواهد شد. چهار سال پیش ۲۶ درصد از مردم آمریکا این نظر را داشتند. 

این نظرسنجی در ادامه نشان داد که تنها ۲۱ درصد از مردم آمریکا بر این باور هستند که روابط کشورشان با متحدان آن بدتر شده است.

مجموعا ۳۹ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی این مراکز اعلام کردند منتظرند آمریکا در جایگاه بدتری در سطح جهان قرار گیرد. در سال ۲۰۱۸ زمانیکه دولت ترامپ روی کار بود، ۴۸ درصد این نظر را داشتند.

«شیلا کوهنتب» (Sheila Kohanteb) دانشمند سیاسی و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات و حل تعارضات جهانی پیرسون، این نتایج را به دلیل تاثیر فضای کاملا حزبی شده که در آن احزاب بشدت با هم دچار اختلاف می‌شوند، می‌داند.

چهارسال پیش زمانی که ترامپ ریاست دولت آمریکا را برعهده داشت، سه چهارم دموکرات ها انتظار داشتند جایگاه این کشور در سطح جهان تضعیف شود. اکنون همین نسبت از دموکرات ها پیشرفت و ثبات در جایگاه کشورشان را پیش بینی می کنند.

در مقابل از هر ۱۰ نفر جمهوریخواه حدود ۶ نفر از آنها در سال ۲۰۱۸ پیش بینی می کردند که جایگاه کشورشان در جهان ارتقا یابد. همین درصد از جمهوریخواهان اکنون که رئیس جمهوری دموکرات در کاخ سفید است انتظار دارند که دولت کنونی جایگاه آمریکا در جهان را تضعیف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
وقتی منطق کم می شود تهدید بیشتر می شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
منبع درآمد آمریکا از فتنه و آشوب جنگ افروزی بین کشورها ست
آخرین اخبار