معاون وزیرخارجه روسیه متعهد شد مسکو به دخالت‌های غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد.

«سرگئی ریابکوف» وزیرخارجه روسیه، در واکنش به تعهد واشنگتن به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین، اعلام کرد روسیه به دخالت‌های بزرگتر غرب پاسخ خواهد داد.

به گزارش رویترز، ریابکوف در بخشی از سخنانش با بیان آنکه گرچه درگیری مستقیم با ناتو به نفع مسکو نیست، روسیه به دخالت فزاینده غرب در مناقشه اوکراین پاسخ می‌دهد، افزود: «ما هشدار می‌دهیم و امیدواریم که آنها متوجه خطر تشدید غیرقابل کنترل اقداماتِ واشنگتن و سایر کشورهای غربی شوند.»

اوکراین اندکی پس از بزرگترین حملات هوایی روسیه به شهرهای این کشور، به تلافی آنچه که مسکو حمله اوکراین به پل استراتژیک کریمه خوانده است، اعلام کرد که باید دفاع هوایی خود را تقویت کند.

همچنین آمریکا هم در حمایت از اوکراین برای مقابله با چنین حملاتی با اشاره به حملات دیروز، انفجار در پل کریمه و همچنین انفجارهای پیاپی در شهرهای مختلف اوکراین، اعلام کرد که سیستم دفاع موشک هوایی بیشتری به این کشور ارائه خواهد کرد.

حملات روز گذشته با مداخله بیشتر غرب و واکنش مقام‌های کشورهای غربی همراه بود، به طور مثال، آلمان هم حمایت خود از اوکراین را با تعهد به ارسال چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T SLM را ظرف چند روز آینده به این کشور ابلاغ کرد و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هم در توییتی با محکوم دانستن انفجار‌های امروز اوکراین نوشت: «چنین اقداماتی در قرن بیست و یکم جایی ندارد. ما در کنار اوکراین می‌ایستیم. کمک‌های نظامی بیشتری از طرف اتحادیه اروپا در راه است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا و متحدانش در جهان در سال 1945 شروع و آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.
آخرین اخبار