ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در زنجان به ۲.۲ اسب بخار در هر هکتار رسید.

بندئی رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در این استان به عدد ۲.۲ اسب بخار در هکتار رسیده است. ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در زنجان به ۲.۲ اسب بخار رسید

او  افزود: استان زنجان جایگاه ششمی در ارتقاء شاخص ضریب مکانیزاسیون را داراست.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مکانیزاسیون در افزایش بهره وری و تولید مهم است، گفت: به طور مثال در بحث کشت غلات، با استفاده از دستگاه‌های کشت، دستگاه مورد استفاده کود را در کنار بذر قرار می‌دهد و این روش باعث می‌شود که هم هزینه کمتری را کشاورز متحمل شود و هم در میزان استفاده در اندازه بذر تاثیرگذار است.

بندئی ادامه داد: همچنین با افزایش روش‌های مکانیزه می‌توانیم در کاشت، داشت و برداشت از کاهش و کنترل ریزش‌ها با استفاده از کمباین‌های باکیفیت‌تر و همچنین افزایش عملکرد را در این زمینه داشته باشیم.

او با اشاره به موانع موجود پیش رو برای افزایش روش‌های مکانیزاسیون کشاورزی ضمن اینکه اخذ تسهیلات بانکی نه تنها در استان بلکه گریبان‌گیر کل کشور است عنوان کرد: عدم تطابق منابع و مصارف در بانک‌ها یکی از موانع پیش رو است که باعث شده است که به صورت قطره چکانی در این زمینه تسهیلات پرداخت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.