رسانه‌های صهیونیستی:

اسرائیل در معرض حمله پهپادی حزب الله لبنان قرار دارد

رسانه‌های اسرائیلی در واکنش به توافق دریایی قریب الوقوع این رژیم با لبنان نسبت به استفاده حزب الله از پهپادهایش علیه تل‌آویو هشدار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که حزب‌الله لبنان پهپادها را علیه ارتش اسرائیل مستقر می‌کند و از آن‌ها استفاده می‌کند، مشابه کاری که روس‌ها در اوکراین انجام می‌دهند.

به گزارش المیادین، رسانه‌های عبری‌ این هشدار را در اعتراض به توافق کابینه رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی با لبنان اعلام کرده‌اند.

پس از ۵ دوره مذاکره غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا و نظارت سازمان ملل در مقر نیرو‌های بین‌المللی حافظ صلح (یونیفیل) در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان، متنی ۱۰ صفحه‌ای از سوی واشنگتن به مقامات لبنانی پیشنهاد و ارائه شد که پس از موافقت اولیه بیروت اعلام کرد نیازمند بررسی مجدد است.

پنج‌شنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی درخواست بازنگری‌های لبنان در پیشنهاد تعیین مرز با میانجیگری آمریکا را رد کرد، اما آمریکا از پیش‌نویس توافق غیرعلنی که تل آویو و بیروت ارائه کردند، استقبال کرد.

پس از آن روز شنبه هفته جاری مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه احتمال رسیدن به توافق با لبنان درباره ترسیم مرز‌های دریایی پیچیده است، اعلام کردند: «دستگاه‌های امنیتی صهیونیست برای آغاز حفاری در میدان گازی مورد مناقشه با لبنان، چراغ سبز نشان داده‌اند.»

الیاس بوصعب، نایب رئیس پارلمان لبنان دوشنبه شب اعلام کرد که توافق تعیین مرز دریایی میان لبنان و اسرائیل نزدیک است.

بوصعب به خبرگزاری رویترز گفت که لبنان نسخه نهایی پیش نویس توافق ترسیم مرز‌های آبی با رژیم صهیونیستی را از میانجیگر آمریکایی دریافت کرده است. وی با تاریخی خواندن توافق تعیین مرز دریایی با رژیم صهیونیستی، گفت که پیش نویس این توافق، تمام خواسته‌های لبنان را درنظر گرفته است و توافق احتمالا نزدیک باشد.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه تاکید کرد که قرارداد مرزی دریایی با لبنان به تضمین ثبات در مرز شمالی بین دو طرف کمک خواهد کرد. او این توافق را یک «دستاورد تاریخی» عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار