ثبت نام بیش از ۱۲ هزار واحد تولیدی و خدماتی در سامانه جامع تجارت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن چهارمحال و بختیاری، از ثبت‌نام ۱۲ هزار و ۲۷۰واحد تولیدی، توزیعی و خدمانی استان در این سامانه خبر داد.

جهانبخش مرادی گفت: واحد‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و انبار‌های استان تا پایان مهر فرصت دارند نسبت به ثبت کالا‌های تولیدی و انبار شده خود در گروه‌های اعلامی مبادرت کنند و از اول آبان برخورد قانونی با واحد‌های ثبت‌نام نکرده مشمول صورت می‌گیرد.

به گفته وی، تمامی واحد‌های تولیدی و انبار‌های عمده استان که در زمینه تولید یا نگهداری کالا‌های اساسی شامل برنج خارجی، چای خشک خارجی و شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، لوازم یدکی خودرو، تایر، فولاد و محصولات معدنی فعالیت دارند، می‌بایست تا انتهای مهرماه نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

مرادی افزود: این واحد‌ها باید بر حسب نوع فعالیت نسبت به ثبت دقیق آمار تولیدات و محصولات انبار شده خود از ابتدای امسال اقدام و شناسه مربوطه را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: انبار‌ها و مراکز نگهداری که محصولاتی از جمله کالا‌های اساسی شامل برنج خارجی، چای خشک خارجی، شکر سفید و محصولاتی مانند کره حیوانی و نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، لوازم یدکی خودرو و تایر را نگهداری می‌کنند در صورت ثبت نکردن اطلاعات انبار خود، مرتکب قاچاق کالا می‌شوند و در صورت شناسایی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

مرادی گفت: بر اساس تأکید وزارتخانه صمت، اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد لزوم ثبت اطلاعات واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری و انبار‌ها و مراکز نگهداری در سامانه جامع تجارت از اردیبهشت امسال به همه واحد‌های صنعتی و انبار‌های شهرستان‌های دهگانه استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت ثبت واحد‌ها ارائه تمام خدمات توسط اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری به واحد‌های صنعتی منوط به ثبت‌نام واحد‌ها در سامانه تجارت ایران شده است و واحد‌های صنعتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ورود به سامانه جامع تجارت و ثبت‌نام واحد، تعیین کد نقش و شناسه کالا و قیمت‌گذاری، درج قیمت و اظهار تولیداتشان اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در سامانه تجارت، محدودیت‌ها توسط وزارتخانه بر روی واحد‌های تولیدی و و انبار‌ها و مراکز نگهداری ثبت نام نکرده انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار