سرپرست معاونت امور صنایع اداره کل صمت استان سمنان :

بیشترین مشکلات صنایع سمنان مربوط به امور بانکی و وام است

قدس گفت: شایع‌ترین مشکل و بیشترین مصوبات تسهیل و و رفع موانع تولید استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ مربوط به امور بانکی و وام است.

سرپرست معاونت امور صنایع اداره کل صمت استان سمنان  گفت:موانع و مشکلات ۱۲۵ واحد تولیدی استان سمنان در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در نیمه نخست امسال رفع شد.

وی گفت: نیمه نخست امسال درخواست ۱۲۵ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع موانع موجود، ۲۱۲ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید که تا کنون ۵۲ درصد مصوبات اجرایی شد.

سرپرست معاونت امور صنایع اداره کل صمت سمنان با بیان اینکه امور بانکی و تسهیلات بیشترین مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی است، افزود: از مجموع مصوبات، ۱۰۱ مصوبه مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۴۱ مصوبه مربوط به امور زیربنایی، ۹ مصوبه مربوط به امور مالیاتی، چهار مصوبه مربوط به تامین اجتماعی، ۳۰ مصوبه مربوط به امور سرمایه‌گذاری و تولید و بقیه سایر موارد بود.

قدس با اشاره به رویه پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی اظهارداشت: در صورت مراجعه حضوری متقاضیان به مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و یا طرح مشکل بصورت تلفنی، مجموعه مستقر در مرکز به قید فوریت به پیگیری مشکلات مطرح شده از طریق دستگاه های اجرایی مربوطه اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با راه اندازی سامانه الکترونیکی ستاد تسهیل در استان سمنان که از ابتدای امسال اجرایی شد، درخواست واحدهای تولیدی به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت و توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به دبیرخانه کارگروه ارجاع می شود و دبیرخانه نسبت به طرح موضوع در جلسات کارشناسی و کارگروه اصلی اقدام می کند.

یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.