مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اجرای طرح طاها، از انجام ۴ هزار و ۱۳ مورد بازرسی از بازار استان طی شش ماهه‌ی اول امسال خبر داد.

ژیلا یزدانی گفت: به موجب ماده‌ی ۱۹ قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد، کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز به بازرسی از مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری هستند، در همین راستا در نیمه ب اول امسال، ۴ هزار و ۱۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان انجام شد.

 مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه در شش ماهه‌ی اول امسال از ۶۱۹ واحد تولیدی نیز بازرسی به عمل آمد، افزود: بر اساس ماده‌ی ماده‌ی ۱۹ قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد کارشناسان استاندارد علاوه‌بر بازرسی از واحد‌های تولیدی مجاز به نمونه‌برداری از محصولات بازرسی شده می‌باشند، در همین راستا ۶۵۰ فراورده آزمون شد که از این تعداد ۴۷۲ مورد منطبق و ۱۷۸ مورد نامنطبق بود.

او ادامه داد: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان اقلامی که اجرای استاندارد آن‌ها به موجب قانون اجباری اعلام می‌شود، موظفند محصولات خود را منطبق با استاندارد ملی ذیربط تولید و عرضه کنند، در همین راستا در شش ماه گذشته ۲۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.