رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۴۲ درصد متخصصان ما در ۵ کلانشهر حضور دارند و مناطق محروم شرایط ماندگاری مناسبی برای متخصصان ندارند.

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ۴۲ درصد از متخصصان ما در ۵ کلانشهر هستند و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارند که دلیل آن نبود زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق محروم است.

او گفت: همکاران ما با گذراندن دوره در مناطق محروم امتیاز لازم را کسب می‌کنند و به کلانشهر‌ها بازمی‌گردند.

رئیس زاده درباره راهکار توزیع پزشکان و متخصصان توضیح داد: باید یک بسته ماندگاری توسط دولت تعریف شود که برود مجلس که تصویب شود تا همکاران تمایلشان به ماندگاری در مناطق محروم بیشتر شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین درباره کمبود متخصص در بعضی رشته‌ها گفت: در بعضی از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی به دلایل متعدد پزشکان ما تمایلی برای ورود به آن ها را ندارند.

رئیس زاده هشدار داد: اگر وضع این گونه باشد ما با کمبود متخصص و فوق متخصص در رشته‌های خاص مواجه می‌شویم.

او درباره دلیل آن توضیح داد: شرایط تحصیل و کاری آن رشته‌ها دشوار است و راهکار آن نیز افزایش ظرفیت رشته پزشکی نیست و باید شرایط این رشته‌ها را اصلاح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
پذیرش پزشک تو کنکور خیلی پایینه و جامعه به شدت مشکل کمبود پزشک داره .
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۴:۲۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
برادر عزیز آمارتون زیاد با عقل جور در نمیاد چطور تهران پنج برابر میانگین پزشک عمومی داره استان تهران بیست درصد جمعیتو داره اونوقت فقط ۴۲ درصد اونهم متخصص در پنج کلانشهر هستند به نظرم آمار گیری یک جاهایش اشکال داره ضمنا آلمان ۵۰۰ هزار پزسک داره که صدهزار تاش طبابت نمیکنن شما مثل سایر نظام پزشکیها دنیا به ارتقای علمی و روزآمد شدن و نظارت به پزشکان و نیز ارتباطات هم بپردازید که وظیفه اصلیشونه البته نظام آموزشی سختیهای زیادی به پزشکان وارد میکنه تا پزشک بشن که گاها بیمورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
در آمریکا پروانه کار هر پرشک یا دندانپزشک برای شهر و ایالت مشخصی است و اگر پزشکی بخواهد در شهر دیگری کار کند بایستی مراحل و فرایندهای ویژه و بسیار سختگیرانه ای را بگذارند و گرنه نمی تواند در ایالت و شهر دیگری کار پزشکی کند حتی اگر مجبور شود کارگری کند. در ایران هم بایستی چنین کاری انجام شود. کسانیکه با استفاده از سهمیه شهر یا استانی در رشته های پزشکی قبول می شوند باید علاوه بر دادن تعهد محضری برای کار در آن بخش، در مدرک و پروانه کار آنها بخش ها و شهرهایی که اجازه کار دارند مشخص شود و دولت و وزارت بهداشت بر اجرای این شیوه نامه نظارت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
در آمریکا ویزیت پزشک متخصص هفتاد و پنج دلار و در کانادا یکصد دلار است. و در ایران ویزیت پزشک متخصص در بخش، خصوصی کمتر از سه و نیم دلار !!!! و در بخش دولتی کمتر از یک دلار !!!!!! جهت اطلاع جنابعالی و امثالهم..
در آمریکا یک خودروی تویوتا کرولا هیبرید ۲۰۲۲ با احتساب دلار سی هزار تومانی می‌شود هفتصد میلیون تومان. در ایران مدل پنج سال قبل آن و غیر هیبرید با یکصد هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان است!! با، هم جهت اطلاع.
Iran (Islamic Republic of)
رضوان آریائی نژاد
۱۳:۰۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
واقعا من هم به عنوان همسر یک پزشک با این تعهد های طویل المدت مخالفم چند سال است همسر من در رشته هایی که دوست دارد قبول می شود اما تعهدهای ۱۸ سال و۱۲ سال در مناطقی که هیچ فرد تحصیل کرده ای حاضر نیست خانواده و فر زندانش به ان جا ببردمانع ادامه تحصیل او می شود لطفا مجلس و دولت شرایط را تسهیل کنند آیا آقایان وزرا و نمایندگان مجلس خودشان حاضر ند فرزندشان در این منا طق از همه چیز محروم باشند؟ ما به اتفاق خانواده به منطقه ای که قرار بود همسرم در ان جا تعهد بدهد رفتیم تا شرایط را بسنجیم اما عطا یش را به لقایش بخشیدیم با این شرایط پز شکان یا از اوامه تحصیل منثرف می شوند ویا مهاجرت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
کسی که رشته پزشکی رو انتخاب می کنه، نخست باید عاشق این رشته و بعد عاشق خدمت به مردم باشد. بسیاری از پزشکان بدون مرز به تنهایی یا همراه خانواده در بدترین بخش های دنیا و با بدترین شرایط و با کمترین امکانات و دستمزد به مردمی خدمت می کنند که کوچکترین وجه اشتراک نژادی یا مذهبی ندارند. در ایران جایی نداریم که به پزشکان بد بگذره. بنابراین پیشنهاد می کنم همسر شما بی خیال پزشکی بشه و دنبال کار مورد علاقه شان بروند.
Iran (Islamic Republic of)
سیاس کنگوری
۱۴:۲۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
خوب ایشون توکنکور پزشکی بدون تعهد نیاوردن. اگه راضی نیستن میتونستن برن پرستاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
در کشورهای پیشرفته پزشک خانواده که یه پزشک عمومی متبحر است که در همون محله مشکلات جسمی بیماران را حل میکنند و از ارجاع بیدلیل بیماران به پزشکان متخصص جلوگیری میکنن و ضمن کاهش هزینه در بسیاری از موارد در یافتن بیماریهای ناشناخته نیز می توانند به پزشک متخصص کمک کنند وهمچنین در اتلاف وقت بیمورد بیماران نیز جلوگیری میکنن ودرنهایت اگر نیازی به متخصص باشد توسط این پزشکان و بیان مشکلات مریض به پزشک متخصص مربوطه میتوانن به پزشک متخصص نیز در یافتن راه حل کمک نماین،متاسفانه این در کشور ما هنوز جا نیافتاده وبیمار با احساس کوچکترین ناراحتی به پزشک متخصص رجوع می نمایدو با تفکر پزشک متخصص که بیمار قبلا به پزشک عمومی رفته ونتیجه نگرفته در صدد یافتن بیماری ها ونارحتی های پیشرفته دیگر بیمار است که بعضا شاهد بوده ایم که تجویز های نامناسبی را بدلیل عدم شناخت از بیمار و بیماری شده لذا این پزشک خانواده باید تبلیغ گرددو این پزشکان داخلی را در همه جای ایران باید پخش نمود و بودن یک پزشک عمومی حاذق در شهرستان ها بسیار سودمندتر خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
ایراد خیلی زیاده... آموزش و پروروش در وهله اول.. آموزش پزشکی در وهله دوم... سیاست های غلط در وهله بعد...
واما متاسفانه به جای حل کردن ریشه مشکل، یه عده که مغزشون نم کشیده نظرات فلسفی میدن.. به جای اینکه ببینه چرا متخصص مناطق محروم نیست.. میاد میگه ظرفیت رو زیاد کنید.. چند سال دیگه تعداد پزشکانی که بی سواد هستن توی همین 5 کلان شهر هم بیشتر میشن... بخوایم باور کنیم یا نکنیم.. تا زمانی که جوانگرایی و علم گرایی در بدنه حکومت اتفاق نیفته اوضاع همینه و روز به روز بدتر میشه..
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۰۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
در همه رشته ها چنین شرایط تبعیض آمیز وجود دارد در پزشکی بیشتر نمود دارد پزشکان محترم دوران تجربه اندوزی خود را در مناطق محروم با مردم مستضعف می گذرانند و وقتی مهارت عملی و لازم را بدست آوردند و اشتباهاتشان را برطرف کردند و سرمایه ای هم در بعد مادی بهم زدند به بهانه فقدان زیر ساخت اما به منظور را بیشتر و آسایش ووو مناطق محروم را برای همیشه ترک می کنند و فقط در خاطرات خود شاید مرور می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
جدی؟ خوبه آمار معلم ها رو در بیارید
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۵۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
خیر جناب آقای محمد رئیس زاده بزرگوار. من با فرمایش حضرت عالی موافق نیستم. بلکه ما باید افرادی را اموزش داده و متخصص کنیم که در نه تنها مسقط الراس شان مناطق محروم باشد بلکه مانند کاسب پا شکسته روی صندلی خود در مناطق مجروم تا آخر عمر با عزت نفس و طیب خاطر به مداوای بیماران بپردازند و میلی به مهاجرت به کلانشهرها در سر نداشته باشند. چطور وقتی شهید والامقام دکتر پروفسور مصطفی چمران میبیند که دشمن در دهلاویه در حال پیشروی به سوی تهران است دست از کرسی استادی دانشگاه در رشته فیزیک پلاسما می شوید و با کلاشینکوف(Ak_47) به جنگ تانک چیفتن میرود و همانجا جان شیرین خود را نثار میهن اسلامی می نماید؟ آموزش پزشکی اشکال دارد. باید با سعه صدر و درایت و عقلانیت و ایمان مشکل را حل کنیم. موفق و موید باشید. ضمنا مناطق محروم همان تفرجگاه هایی هستند که ما برای فرار از فشارهای روحی و روانی حاصل از زندگی در کلانشهرها به آنجا سفر میکنیم و روح مان را صیقل می بخشیم و دوباره به شهر و دیار خود بر میگردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
پزشکی که ۷ سال عمومی بخونه با اون هزینه ها
۴ سال تخصص بخونه
کلی بالاجبار مناطق محروم با حقوق کم بره کار کنه
تو دو سال یه کاردانی میگیری خدا رو بنده نیستی
بعد از پزشک متخصص که شده ۳۵ سال سنش توقع داری برات چی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
سلام وقتی خواص در کاخ های میلیاردی جا خشک می کنند و حاضر نیستند برای هدایت مردم در استان های محروم یا حتی مرکزی اسکان کنند چگونه انتظار دارید پزشک متخصص خود و خانواده را فدای کاهش درد و رنج مردم کند ؟ وقتی فاصله طبقاتی نجومی می شود و اشرافگری حتی برای حافظان ارزش ارزشمند است و احترام اختلاسگران برای آنها به مراتب بیشتر از اقشار متوسط و ضعیف است چه انتظار دارید ؟ رانت خوران روی سر انها جا دارد و کسی که رانت ندارد باید منزوی شود ، چه انتظاری دارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۱۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
زپلشک. آقای پزشک. برو بزن تو کار بساز بفروشی در آمدش بیشتره. تو بنگاه داری نه درمانگر. این طور که تو طلا کشی میکنی پس من هم به تو میگویم. من 12 سال سن داشتم که اسلحه به دست گرفتم و از این آب و خاک دفاع کردم تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری. طلبکار هیچ کس هم نیستم. چون هدف داشتم و دارم و خواهم داشت. زخم معده مزمن دارم ولی با خوردن نان خشک از دیدن زپلشکانی چون تو خودداری میکنم تا مبادا اخلاق شما به من سرایت کند. اخلاق پزشکی نه خوانده ای و نه شنیده ای. شیتیل بگیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
این پزشکا نون و اب این مملکت رو خوردن که برای مناطق محروم کشور کار کنند یعنی وظیفشون هست حالا خلاف کررن اومدن تو کلانشهر ها شما به جای تنبیه و اجبار میخواهید بسته تشویقی هم بهشون بدید؟؟؟؟؟تف به این ننگ .غلط میکنه پزشکی که تو مناطق محروم کار نمیکنه به خدا خیلی از این پزشکا فقط فقط پول مردم بیچاره براشون مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
خب تو عرضه میداشتی پزشکی قبول میشدی میرفتی مناطق محروم
عرضه نداری پس بمون سر جات حرف نزن
Iran (Islamic Republic of)
d
۱۲:۱۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
دوست نداره بره مناطق محروم مگه زوره اصلا به شما چه مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
شما باید سهمیه مناطق محروم بگیرین. تمام اینایی هم که امسال قبول شدن همه بچه های پولدار همین 5 تا شهر هستند که دوباره بر می گردن همون شهرها. شما باید تعهد 10 ساله خدمت در مناطق محروم بگیرین واسه تخصص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
جالب بود در ونزوئلا حتی ایمپلنت کاملاً رایگان است
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۹:۰۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
پزشک که دارد تخصص در شیراز می گیرد و۳۶ ساعت نمی خوابد دیگر چه چیزی برای او می ماند برای مطالعه ورغبت به این رشته هارا زیاد کنندگان انسان ها در خطر است هم پزشک هم بیمار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
بابابیشتر میرن دکتر میشن که پولدار شن نمیخوان که خدمت کنن نمی بینید زیر میزی بگیر وشیرینی بگیرن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
پزشک متخصص وپزشک عمومی وقتی درمقابل داروویزیت انجام شده تعهدی ندارن.هیچ فایده ندارن رفتم دکتر برای معده دارو داده نتها معده بنده خوب نشده می خواستم ایست قلبی کنم. ویت پزشک 130 ودارو180 واندسکوپی وآزمایش هم حدود1100 این همه هزینه هیچ نتیجه ای نداشته.چراپزشکان نیاید درمقابل هزینه های که بیمار می پردازد وجانش متعهد باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
پول یه پیراهن شلوار دو میلیون پول میدین
یه کفش یک میلیون پول میدین از یارو تشکر هم میکنین که سرتونو کلاه گذاشته
بعد ۱۳۰ تومن پول ویزیت که پول دو لیتر روغن خوراکی هم نیست به دکتر متخصص دادی زورت اومده !!!!
خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
ناشناس۱۰۰۵۳
وقتی پیرهن میخریم چندسال استفاده داره سود داره.اما دکتری که حتی نمیتونه تشخیص درست بده هزارتومنم زیاده واسه ویزیتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
چون تعداد پزشکان به نسبت جمعیت بسیار پایینه و در نتیجه مشتریهای آنها بسیار بالاست و نیازی ندارند که برای کار به بخش های کمتر برخوردار کشور بروند. ۲٠ درصد افزایش پذیرش رشته بزشکی نیز نمی تونه سالها انحصار و پذیرش قطره چکانی رشته پزشکی دانشگاهها رو بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
«اللَّهُمَّ اشْفِهِ بِشِفَائِكَ وَ دَاوِهِ بِدَوَائِكَ وَ عَافِهِ مِنْ بَلَائِكَ وَ تَسْأَلُهُ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
مناطق محروم چه زیر ساختی برای ماندگاری پزشک نیاز دارن؟ منظورتون امکانات رفاهی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
همه اینها را زیر فشار و اجبار بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
جان آدم که از سر راه نیاوردند ،با فشار و اجبار میشه درمان خوب انحام داد
آخرین اخبار