نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از رفع تعارض ۴۵۰ هکتار از ۶۸۰ هکتار زمینی الحاقی به شهر همدان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن در طول چهار سال قانون مجلس است و مجلس، دولت را الزام کرده در طول چهار سال، سالی یک میلیون مسکن بسازد که برای این منظور باید ساخت سالی دو میلیون مسکن آغاز شود که سر چهار سال ۴ میلیون مسکن تحویل داده شود که در بسیاری از استان‌ها این فرایند آغاز شده، اما در شهر همدان به دلیل عدم تامین زمین این فرایند به کندی پیش می‌رود به طوری که زمین به تعداد ۶۰ هزار نفری که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند آماده نشده است.

او گفت: با توجه به رفع تعارض ۴۵۰ هکتار از زمین‌های الحاقی به شهر همدان و تامین ۵۰۰ هکتار زمین از جانب شهرداری این مشکل تا حدی برطرف خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه مسیر دیگری از طریق قرارگاه خاتم‌الانبیا پیشنهاد شده است، بیان کرد: ساماندهی و بازسازی بافت فرسوده مسکن مناطق کم برخوردار از طریق قرارگاه خاتم الانبیاء پیشنهاد شده که به صورت رایگان و تهاتر بافت‌های فرسوده را بازسازی کند که با اجرای این طرح چندین هزار مسکن بازسازی می‌شود.

فلاحی با اشاره به اضافه شدن ۳ هزار هکتار علاوه بر ۴۵۰ هکتار رفع تعارض و ۵۰۰ هکتار که به واسطه شهرداری تامین خواهد شد، گفت: طبق جلسه‌ای که با وزیر مسکن برگزار شد بنابر شد که ۳ هزار هکتار به شهر اضافه شود که اگر پیشنهاد الحاق ۳ هزار هکتار محقق شود مشکل زمین برای مدت زیادی مرتفع خواهد شد.

او گفت: وزیر مسکن در بحث ایجاد شهرک‌های جدید اجازه دادند ملاک دو الی سه کیلومتر فاصله با شهر رعایت نشود لذا می‌توان شهرک‌های جدیدی تاسیس کرد.

به گفته فلاحی؛ قریب به ۴۰۰ واحد مسکن مهر در شهر فامنین معطل مانده به طوری که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.