پرونده تخلف در شهرداری استان بوشهر قطورتر شد؛ بازداشت شهردار و ۳ کارمند

بازرس کل استان بوشهر گفت: در یکی از شهرداری‌های استان بوشهر به اتهام مداخله در معاملات دولتی و استفاده از اسناد جعلی رای قضایی صادر شد.

اسحاق شهبازی بازرس کل استان بوشهر با اشاره به صدور احکام علیه تخلفات در دستگاه‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر اظهار داشت: کارمندان دولت حق معامله در معاملات دولتی ندارند، ولی متأسفانه در یکی از دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ، هنر و آموزش تخلف ثابت شد و دادسرا تایید کرد.

وی با اشاره به صدور کیفرخواست و تأیید هیئت بدوی در خصوص تخلف در دستگاه یادشده تصریح کرد: در این راستا با تأیید دادگاه تجدید نظر و صدور حکم قطعی رای یکسال حبس آن فرد صادر شد.

بازرس کل استان بوشهر به تخلف در یکی از شهرداری‌های استان پرداخت و بیان کرد: در یکی از شهرداری‌های استان بوشهر به اتهام مداخله در معاملات دولتی و استفاده از اسناد جعلی رای قضایی صادر شد و ۴ نفر شامل شهردار سابق آن شهر و ۳ نفر از کارمندان آن شهرداری به حبس، زندان و جزای نقدی محکوم شدند.

شهبازی به احکام صادره به تخلف در یکی از گمرکات استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: در این پرونده پس از صدور کیفرخواست و صدور رای دادگاه و تأیید دادگاه بدوی ۵ نفر هر کدام سه سال و ۷ ماه یک روز محکوم شدند که پس از رای دادگاه تجدید نظر قطعی می‌شود.

وی از تشکیل پرونده تخلف در یکی از دستگاه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این پرونده دخالت در معاملات دولتی بود که پس از صدور کیفرخواست در دادگاه بدوی آن فرد به یک سال از انفصال از خدمت و ۴ ماه حبس محکوم شد.

بازرس کل استان بوشهر اضافه کرد: در یکی از شهرداری‌های مراکز شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مجموع ۱۴ نفر از اعضا شورا سابق و فعلی و شهرداران سابق و فعلی برای رسیدگی به تخلف و اتهام متعدد آن‌ها شامل اختلاس، رشوه، تضییع اموال دولتی و دخالت در معاملات دولتی کیفرخواست صادر شده است.

شهبازی با بیان اینکه در کشف این تخلف سازمان اطلاعات سپاه با سازمان بازرسی همکاری کرده، افزود: اکنون پرونده به دادگاه بدوی ارسال شده است.

وی با اشاره به تخلفات در حوزه گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: در این تخلف کیفرخواست علیه یکی از کارمندان گمرک به جرم قاچاق صادر شده و به دادگاه ارسال شده است.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه ۲ پرونده تخلفات امسال در حوزه گمرکات بوده است افزود: در یکی دیگر از شهرداری‌های استان بوشهر شهردار سابق و مسئول امور مالی آن شهرداری با تضییع حقوق به میزان ۹۰۰ میلیون تومان کیفرخواست آن صادر شده است.

شهبازی به تخلف در یکی از شرکت‌های نفتی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در یکی از شرکت‌های نفتی مستقر در استان بوشهر با صدور رای دادگاه بدوی به سبب برداشت غیرمجاز، به حبس و برگشت ۱.۲ میلیارد تومان محکوم شده است.

وی برخورد با زمین‌خواری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در یکسال گذشته ۴۲۶ هکتار اراضی متصرفه به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد و به بیت‌المال برگشت داده شد.

بازرس کل استان بوشهر تعیین تکلیف خودرو‌ها در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: از ۸۶۰ خودرو که در مزایده فروش قرار گرفته تاکنون ۸۵۰ خودرو آن به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.