سهمیه ۵ هزار نیروگاه خورشیدی برای مددجویان استان کرمان جذب شد

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: تا کنون هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان نصب شده و امسال این سهمیه به ۵ هزار نیروگاه افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از نور خورشید در قالب طرح برکت آفتاب در استان در حال اجرا و برای مددجویان این نهاد درآمدزایی دارد گفت: تا کنون هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان نصب شده و امسال این سهمیه به ۵ هزار نیروگاه افزایش یافته تا مددجویان بیشتری بتوانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

ناصر عسکری نژاد عصر چهارشنبه در دیدار با مهندس حسن رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان اظهار کرد: نهاد کمیته امداد بال حمایتی در کنار دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای کاهش محرومیت و تزریق امید و نشاط در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در عرصه‌های مختلف اعم از تأمین معیشت خانواده‌های بی بضاعت، عمران، فرهنگی، درمانی و ... خدمات ارائه می‌کند افزود: این نهاد در سه بخش مختلف اشتغالزایی، مسکن و اجرای طرح برکت آفتاب فعالیت می‌کند.

عسکری نژاد در حوزه اجرای طرح برکت آفتاب چنین گفت: استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از نور خورشید در قالب اجرای طرح برکت آفتاب در دستور کار است تا خانواده‌ها و مددجویان تحت پوشش بتوانند به کسب درآمد برسند.
وی افزود: تا کنون هزار نیروگاه خورشیدی در سطح استان برای مددجویان نصب و اجرا و وارد مدار شده و امسال این سهیمه ۵ هزار نیروگاه ۵ کیلوواتی است.

عسکری نژاد بیان کرد: این طرح برای مددجویان و خانواده‌های بی بضاعت بسایر مفید است و بر اساس میزان مساحت و وسعت پنل‌های خورشیدی تا ۶ میلیون تومان در ماه می‌تواند برای خانواده‌ها کسب درآمد داشته باشد. وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۰ نیروگاه در سطح رفسنجان به مرحله اجرا درآمده که از این تعداد ۶۰ نیروگاه وارد مدار شده است.

عسکری نژاد همچنین در موضوع اشتغالزایی هم توضیح داد: امسال دولت از یک میلیون شغلی که مصوب کرده است ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را بر عهده کمیته امداد گذاشته است که از این میزان سهیمه استان کرمان بالغ بر ۲۴ هزار فرصت شغلی است.
وی ادامه داد: مددجویانی که دارای حرفه‌ای هستند، اما نمی‌توانند توسعه دهند بادریافت تسهیلات کم بهره ۴ درصد می‌توانند سرمایه اولیه را از نهاد کمیته امداد دریافت کنند و شغل مورد علاقه و درامدزای خود را ایجاد کنند. مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: از آنجایی که اشتغالزایی این نهاد همراه با آموزش است از پایداری بالایی در قالب ۹۳ درصد برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ساخت مسکن مددجویان نیز با مشارکت دولت و راه و شهرسازی می‌توان زمین در اختیار مددجویان قرار داد و تسهیلات کم بهره و بلاعوض جهت ساخت مسکن هم از کمیته امداد واگذار خواهد شد تا سرپناه امنی برای مددجویان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار