مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده برای بهسازی راه‌های روستایی شهرستان الیگودرز تخصیص یافت.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان روز چهارشنبه در وبینار تخصصی بررسی وضعیت راه‌های شهرستان الیگودرز اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص لرستان و پایین بودن ضریب برخورداری از راه‌های روستایی، اولویت استان بر ساخت متمرکز شده، اما در حوزه نگهداری توجه ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای آسفالت‌های حفاظتی و زودبازده ضروری است.

او گفت: پیگیری تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی ویژه به روزرسانی ماشین آلات راهداری و راهسازی و تخصیص قیر مورد نیاز پروژه‌های آسفالت در دستور کار قرار دارد و اکنون طرح‌های احداث و آسفالت راه روستایی از جمله محور بزنوید به امامزاده محمد حسن در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: سال گذشته ۱۴ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است و امسال نیز ۱۰ کیلومتر دیگر اجرایی خواهد شد.

شیروانی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه اجرای پل "موس گله یار" الیگودرز ادامه داد: عرشه و دال‌های پل آماده انتقال به محل هستند که با بهره برداری از آن مشکل ارتباطی روستا‌های این منطقه برای همیشه برطرف می‌شود.

او گفت: با توجه به بالا بودن هزینه ساخت راه در مناطق کوهستانی و سخت گذر، رغبت پیمانکاران به شرکت در مناقصات پروژه‌های این مناطق کم است از این رو مجبور به استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی کم توان هستیم که باعث کندی روند پروژه‌ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان همچنین از پیشرفت ۵۰درصدی پل "سه سوک" خبر داد و تصریح کرد: نگاه مجموعه راهداری توزیع عادلانه اعتبارات و تعریف پروژه‌ها براساس شاخص‌های مورد نظر در سراسر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.