خسارت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به منازل مسکونی و اموال مردم در یزد

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در حال حاضر ۷۵ میلیارد تومان برای خسارت سیل در استان اختصاص یافته است.

محمد علی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در حاشیه بازدید از بند خاکی علویه و نیوک هم که در سیل مرداد خسارت گسترده‌ای را دیده، گفت: خسارت‌های وارد شده توسط منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و در حال ساماندهی و بازسازی خسارت است. 

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خسارت سیل مرداد در شهرستان میبد با ورود به هنگام فرماندار، بخشدار، دهیاران و مدیران دستگاه‌ها مدیریت شد، تصریح کرد: حجم بارش بیش از توان ظرفیت دستگاهی بود و شاهد خسارت در بخش‌های مختلف بودیم که امیدواریم با مدیریت خوب و هم افزایی تمام دستگاه‌ها و همکاری مردم، بازسازی و بازتوانی را تکمیل و به گونه ایی عمل کنیم که درحوادث آتی خسارت کمتر شود.

مدیرکل بحران استان گفت: در سیل مرداد امسال بیش از ۶ هزار میلیارد تومان به ابنیه‌های تاریخی، مسکونی و زیربنایی و اموال مردم خسارت وارد شده است که دولت تاکنون ۷۵ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص داده و ۵۰ میلیارد تومان آن بین دستگاه‌ها توزیع شده است.

ملک زاده افزود: ۲۵ میلیارد تومان هم در شرف تخصیص است که به محض اینکه اعتبار به استان برسد جهت کمک به پروژه‌ها در قالب ماده ۱۷ مدیریت بحران به دستگاه‌ها تخصیص خواهد یافت.

او با بیان اینکه بخشی از خسارت‌هایی که به ابنیه و واحد‌های مسکونی و خودرو وارد شده توسط بنیاد مسکن احصا شده است، اظهارداشت: تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار افراد قرار گرفته و در خصوص اقلام هم گزارشی که بنیاد مسکن داشته است، ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان بسته‌های معیشتی در اختیار برخی از خانواده‌ها قرار داده است.

ملک زاده تصریح کرد: ۲۲ استان در سیل مرداد خسارت دیده اند که پیگیری هستیم دولت مصوبات جبران خسارت را در اختیار استان‌ها قرار بدهد.

او گفت: پیشنهاد وزارت کشور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تقدیم شده است و امیدواریم به هیئت دولت راه پیدا کند و مصوب شود تا بخشی از خسارت جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.