رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: تامین مالی طرح‌ها در کشور ما دچار ایراد است و پیش از آن که به خود طرح فکر شود باید به تامین مالی آن اندیشید.

محمدرضا فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: با توجه به این که نقدینگی فقط در سرمایه در گردش صنایع، تاثیرگذار است باید از سایر روش‌های جذب مالی که در دنیا هم از آن استفاده می‌شود از جمله صکوک و اوراق مشارکت نیز بهره برد.

او افزود: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی هشت درصد در کل کشور دست پیدا کنیم باید به سراغ منابع خارجی برویم و با اهرم کردن آن، طرح‌های زیربنایی کشور را به نتیجه برسانیم از سوی دیگر، خراسان رضوی جذابیت سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها ادامه داد: این بانک، بزرگترین شعب خارج از کشور را در میان بانک‌های ایرانی در اختیار دارد همچنین بانک ملی در بخش کمک‌های اجتماعی خود، به موضوع مدارس در کشور بسیار توجه داشته است.

فرزین بیان کرد: خراسان رضوی، از نعمات گسترده‌ای همچون حوزه‌های زیارت، گردشگری و صنعت برخوردار است که می‌تواند منفعت مالی خوبی عاید سرمایه گذاران در صنعت کند.

ایجاد قرارگاه ‌های تخصصی برای ایجاد جهش حرکتی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: وضعیت اقتصادی استان در گذشته مشخص نبود، اما اکنون با احصای مسایل و به دست آمدن مزیت‌های استان، این مسیر مشخص شده است.

او افزود: برای تحول و ایجاد حرکت جهشی در استان، ایجاد قرارگاه‌های تخصصی پیگیری شد تا با کمک بخش حاکمیتی بتوان به نتایج بهتری دست پیدا کرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ساماندهی تشکیلاتی با توجه به مسایل راهبردی ایجاد شد و در نهایت جهت گیری استان بر اساس مزیت هایش از جمله مرز و موقعیت ترانزینی، زیارت و منابع طبیعی به دست آمد.

نظری بیان کرد: با مشخص شدن رقم ۷.۲ درصدی رشد اقتصادی استان، قرارگاه تامین مالی استان ایجاد شد تا با تعیین تکلیف برای قرارگاه‌های دیگر، منجر به رشد اقتصادی استان و در نهایت کشور شود و بر همین اساس این ادعا در استان وجود دارد که ۹۰ درصد تکلیف در بخش زیرساخت و اقتصاد استان مشخص است که این هدف گذاری باعث شد تا جهت دهی دستگاه‌ها برای تحقق این رشد قابلیت نظارت و اندازه گیری باشد.

او تصریح کرد: به دلیل نبود زنجیره صنایع پیشران، بخش خودرو و صنایع معدنی در اولویت قرار گرفت که می‌تواند در حرکت جهشی خراسان رضوی تاثیر گذار باشد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در موضوع حمل و نقل و انرژی، عقب ماندگی‌هایی از گذشته در استان وجود داشت که باید حل می‌شد و این در حالی است که خراسان رضوی به عنوان یک منطقه راهبردی در ترانزیت و ارتباط کشور‌های شمال به جنوب و شرق به غرب جایگاه ویژه‌ای دارد.

نظری اظهار کرد: راه اندازی قطار سریع السیر تهران –مشهد و همچنین آزاد راه حرم تا حرم در کنار تکمیل مسیر بزرگراهی مشهد –چناران که مسیر دسترسی شمالی کشور را فراهم می‌کند در همین زمینه قابل پیگیری است.

او افزود: با توجه به حضور سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر و پیش بینی رسیدن به بیش از ۵۰ میلیون زائر، شهر فرودگاهی مشهد که می‌تواند در رونق تجاری استان تاثیر گذار باشد در دست برنامه ریزی اجرایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.