رییس کل دادگستری استان کرمان:

دشمنان، حامیان میلیونی ارزش های دینی و ملی در ایران را نمی بینند

حجت الاسلام حمیدی گفت: دشمنان جمعیت‌های میلیونی مردم ایران را که در حمایت از ارزش‌های دینی و ملی پای کار می‌آیند، نمی بینند.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در نشست روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته (هایتک)گفت: در شرایط کنونی که عده‌ای در صدد ایجاد ناآرامی و اخلال در امنیت مردم هستند، نیروی انتظامی در صف اول برخورد قرار دارد و سایر نیرو‌ها نیز در کنار آن‌ها هستند و زمانی که این افراد در خاکریز اول مقابله با این پدیده‌ها هستند، باید در دستگاه قضایی به نحوی اقدام شود که به خوبی حس کنند که مسئولان قضایی و قضات در کنار آن‌ها هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

او به ارتباط بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: اجرای مسئولیت‌های نیروی انتظامی به ویژه تحت عنوان ضابط دستگاه قضایی، نیاز به تعامل و همگامی گسترده بین دستگاه قضایی و فراجا دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را دو رکن مکمل یکدیگر دانست و تاکید کرد: اجرای دستورات قضایی با نظارت دستگاه قضایی به همت نیروی انتظامی انجام می‌شود و با این نگاه، دستگاه قضایی بدون همراهی نیروی انتظامی نمی‌تواند مسئولیت‌های خود را به صورت کامل انجام دهد و نیروی انتظامی نیز برای اجرای ماموریت‌های خود نیاز به پشتیبانی و صدور احکام قاطع قضایی دارد و بدون پشتوانه دستگاه قضایی نمی‌توانند کار خود را انجام دهد.

او  درک شرایط کنونی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: جامعه همیشه به خدمات دستگاه قضایی نیاز دارد و همواره باید تلاش کنیم ، وظایفی را که براساس قانون اساسی، اسناد بالادستی بر عهده این دستگاه گذاشته است ، به درستی اجرا کنیم.

حجت الاسلام حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط فعلی کشور شرایط حساسی است و مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، فشار‌های اقتصادی و جنگ تمام عیار را می‌بنیم، بیان داشت: دشمنان در دوران دفاع مقدس، تمام امکانات خود را برای مقابله با این نظام پای کار آورده بودند که به لطف خدا به اهداف خود نرسیدند.

او افزود: دشمنان یک جنگ چند جانبه را علیه کشور آغاز کرده اند و نمونه تلاش‌های خصمانه آن‌ها در اعتراضات اخیر قابل مشاهده است که تلاش می‌کنند تاثیرگذاری خود را از راه‌های مختلف از جمله جنگ رسانه‌ای و مالی افزایش دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی، اندک افراد فریب خورده‌ای که تحت تاثیر احساسات جوانی قرار گرفته اند و به خیابان‌ها می‌آیند، می‌بیند و به آن‌ها دل خوش کرده اند؛ اما جمعیت‌های میلیونی مردم ایران  را که در حمایت از ارزش‌های دینی و ملی پای کار می‌آیند و برای دفاع از اسلام، انقلاب و رهبری در صحنه هستند،  نمی بینند.

او با اشاره به اینکه باید تحلیل صحیحی از وضعیت کنونی داشته باشیم، تاکید کرد: همه باید بصیرت، آگاهی و تحلیل صحیح از وضعیت داشته باشند و اگر به خوبی وضعیت مردم کشور و انقلاب را تحلیل کنیم، تشخیص وظیفه کار دشواری نخواهد بود؛ زیرا تشخیص وظیفه زمانی دشوار می‌شود که تحلیل درست از موضوع را نداشته باشیم.

او بر توسعه بصیرت و شناخت شرایط کنونی در بین قضات، کارکنان اداری و خانواده‌های آن‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده بزرگ دستگاه قضایی باید مسائل روز را به خوبی درک کنند و درباره آن‌ها تصمیم به موقع و به جا بگیرند تا به موقع بتوانیم تهدیدات و مشکلات را از جامعه دور کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی در استان کرمان گفت: مردم که دشواری‌های زیادی را تحمل می‌کنند، انتظار دارند در مراجعه به دستگاه قضایی، با برخورد خوب کارکنان اداری و قضایی روبرو شوند و از این رو احترام به مردم و تواضع در برابر آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه مردم، ولی نعمت ما هستند، بیان کرد: تواضع در برابر مردم، احترام به آن ها، گفتار خوب با مردم و رفتار مناسب با آن‌ها یک وظیفه است و این موارد منافاتی با قاطعیت در صدور و اجرای آرا و احکام قضایی ندارد.

حجت الاسلام حمیدی تصمیم و رای عادلانه و احقاق حق مردم را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تصمیمات قضایی باید عادلانه متقن، قاطع و به موقع باشد و این موضوع از انتظارات مهم از دستگاه قضایی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، هوای نفس را یک آفت بزرگ دانست و تاکید کرد: هوای نفس، مانع احترام به مردم و صدور آرای قاطع قضایی خواهد شد و از این رو باید در این حوزه مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: در دستگاه قضایی، وظیفه و مسئولیت داریم که باید پاسخ اعتماد نظام و مردم را به درستی بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار