معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر از استان کرمان در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

سید مهدی قویدل در نشست روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته (هایتک) با بیان اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم در راس برنامه‌های قوه قضاییه قرار گرفته است، گفت: بدین منظور ۲۲ ماموریت در برنامه‌های قوه قضاییه به این موضوع اختصاص یافته است.

او افزود: نظارت بسیار دقیق و علمی بر برنامه‌های حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد و تاکنون ۲ طرح ابتکاری اورژانس قضایی و پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی حاشیه نشینی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح کشوری مطرح شده و به عنوان الگو در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان کاهش تصادفات، پیشگیری از جرایم مرتبط با زمین از قبیل: تصرفات غیرقانونی، استفاده از سامانه مدیریت پنجره واحد زمین، ساماندهی روابط حقوقی اشخاص، استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی، راهبری و سازماندهی دیده بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام، اجرای طرح اورژانس قضایی و توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده را مورد تاکید قرار داد.

او  با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدای امسال، ۳۵۰ جلسه و نششست‌های تخصصی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان  برگزار شده است، بیان کرد: طی این مدت  برای  یک هزار و ۷۳۷ نفر کارگاه تخصصی آموزشی برگزار شده است.

قویدل بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۲۰ نفر در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و ۲ هزار و ۶۴۷ گزارش از این سامانه دریافت شده است.

او به تشکیل بانک اطلاعاتی سمن‌ها و شناسایی و ثبت اطلاعات ۴۱۲ سمن و آموزش ۵۷ هزار و ۲۱۰ نفر از مصلحین اشاره کرد و  گفت: طی امسال ۲ هزار و ۲۹۲ مورد به مصلحین ارجاع شده که از این تعداد، یک هزار و ۳۵۸ مورد به سازش ختم شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۷۳ مرکز مشاوره خانواده، ۱۱۲ مشاور خانواده، ۴۵ مشاور اطفال و نوجوانان، ۸ مرکز مهر خانواده و ۱۳ دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در استان کرمان فعال هستند و سامانه تصمیم نیز در ۸ شهرستان استان کرمان راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار