بازرس کل استان بوشهر از فروش خودرو‌های خارجی اموال تملیکی در گمرکات استان خبر داد.

اسحاق شهبازی صبح امروز در نشست کارکنان سازمان بازرسی استان بوشهر با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تمامی گلوگاه‌های فساد در دستگاه‌ها شناسایی شده است گفت: برای جلوگیری از خطا و تخلف، کارشناسان سازمان بازرسی در تمام مناقصات و مزایده‌های دستگاه‌های اجرایی حضور دارند تا در صورت بروز مشکل تذکرات لازم ارائه شود.

او به کشف تخلف در دستگاه‌ها پرداخت و عنوان کرد که فساد در ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌ها سازمان یافته نیست بخشی از فساد جهل به قانون، عدم آشنایی و شناخت وظایف و نداشتن شایسته سالاری در انتصابات است.

بازرس کل استان بوشهر به اعتبارات ارزش افزوده پرداخت و خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال ۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در اختیار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها قرار گرفته که نسبت به سال گذشته که ۸۰۰ میلیارد تومان است افزایش قابل توجهی دارد.

شهبازی با بیان اینکه این اعتبارات تا پایان سال به بیش از ۷ هزار تا ۸ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در هزینه کرد این اعتبارات بر اساس قانون باید اقدام کنند تا از بروز تخلفات پیشگیری شود.

او با اشاره به کشف موارد تخلف و تشکیل پرونده‌های فساد بیان کرد که در یکی از شهرداری‌های مراکز شهرستان‌های استان در مجموع برای ۱۴ نفر از اعضا شورا سابق و فعلی و شهرداران سابق و فعلی کیفرخواست صادر شده است.

بازرس کل استان بوشهر بیان کرد که تخلفات در این پرونده شامل اختلاس، رشوه، تضییع اموال دولتی و دخالت در معاملات دولتی است که اکنون پرونده به دادگاه بدوی ارسال شده است.

شهبازی تخلف در گمرکات استان بوشهر را از دیگر موارد دانست و با اشاره به صدور احکام صادره از سوی دستگاه قضا در زمینه تخلف در 2 گمرک استان بوشهر عنوان کرد که پنج نفر در یکی از گمرکات هر کدام به سه سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.