وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مقابله با ایران‌هراسی به عنوان یکی از حوزه‌های کاری جذب توریسم، گفت: اغتشاشات اخیر نتیجه جدی در حضور گردشگر خارجی دارد و این رفتار اغتشاشگرانه محکوم است.

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر امروز در حاشیه سفر به نیشابور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه نیشابور، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های کاری ما برای جذب گردشگر خارجی مقابله با ایران‌هراسی است، اما اغتشاشات اخیر نتیجه جدی در حضور گردشگر خارجی دارد. کسانی که بی‌توجه به مصالح کشور اغتشاشات را رقم می‌زنند، تخریب می‌کنند و امنیت را از بین می‌برند باید بدانند مستقیما روی آینده کشور، اقتصاد کشور و فرهنگ کشور اثر می‌گذارد و ابعاد مختلف این رفتار اغتشاشگرانه واقعا محکوم است.

وی افزود: البته موضع‌گیری‌های سیاسی که برخی از کشور‌ها به خصوص کشور‌های اروپایی انجام می‌دهند، خیلی قابل اعتنا نیست، اما به هر حال باید در این حوزه توجه داشت که بحث ایران‌هراسی که دشمن به شدت روی آن تبلیغ می‌کند تا گردشگر به ایران نیاید و زیباییها، پیشرفت‌ها و مزیت‌های گردشگری را نبیند با ناامن کردن کشور ممکن است تشدید شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: با توجه به سخنان رییس قوه‌قضاییه مبنی بر ایجاد فضای گفتگو به اعتقاد من آقای اژه‌ای زمینه‌های قانونی و امنیت لازم را برای گفتگو و اظهار نظر افراد فراهم خواهند کرد؛ بنابراین اگر حاکمیت احساس می‌کند که مسیری یا شیوه‌ای را به اشتباه عمل کرده با گفت و گوی متقابل می‌تواند در همه این‌ها تجدید نظر کند.

ظرغامی خاطر نشان کرد: رهبری بر مرزبندی تاکید دارند. از این رو مسؤلان امنیتی و سیاسی باید بتوانند فرمایشات رهبری را به درستی محقق کنند و بین کسی که به دنبال تخریب، اغتشاش و پیاده کردن منویات دشمن و کسی که به طور طبیعی اعتراض دارد مرز‌بندی کنند.

وی تشریح کرد: ما باید امنیت را فراهم کنیم، زیرا آزادی حق مردم است. اگر ما می‌گوییم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یعنی آزادی مردم و استقلال سیاسی که این امر بدون استقلال فکری امکان پذیر نیست. آزادی فکری می‌خواهد و آزادی فکری هم جز با آزادی بیان محقق نمی‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ذکر این مطلب که امروز همه ما باید ممنون فضای مجازی باشیم، تصریح کرد: فضای مجازی به کمک انقلاب اسلامی آمده و اجازه آزادی بیان را می‌دهد. به طور حتم اگر فضای مجازی نبود آزادی بیان به این صورتی که امروز است محقق نمی‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
تحریم های بین المللی در راه است
Netherlands
U-238
۱۹:۳۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
بهتر ، نیازی نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
اخی چه بد
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۳۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
همش برنامه ریزی شده است نزدیک بازگشایی مدارس بعد کرونا و نزدیک جام جهانی فوتبال در قطر که نزدیک ایران است و جذب گردشگر هم بالا است

برنامه ریزی شده است توسط کشورهای ضد ایرانی تا مردم شون از نزدیک با ایران و ایرانیان آشنا نشن و موقعیت واقعی رو نبینن چون واقعا ایران و ایرانیان و در رسانه هاشون بد معرفی کردند

همین خارجیا ، نوجوانان و جوانان ناآگاه ما رو اغفال میکنن و ب خیابونها می کشونن و با پول تطمیع شون میکنن و صحنه های وحشتناک کشتن پلیس و غیره ازشون میخوان

و نزدیک همین جام جهانی از تلویزیون و رسانه هاشون نشون میدن ک تو ایران خود ایرانیان به امنیت و پلیس شون رحم نمیکنن تا ایران هراسی ب هموطنانشون تلقین کنن تا به ایران سفری نداشته باشن

واقعا عقل مرز بین انسانیت و حیوانیت هس دیگه تفکر نباشه انسان از حیوانیت هم پایین تر میره
چرا یک جوان ایرانی اینقدر شعور و تفکر نداره که یک موضوع از تمام جوانب بررسی کنه

چرا دانشجوی ایرانی به دعوت گفتگو در دانشگاه جواب نمیده ولی در محوطه دانشگاه فحش میده !! و حتی لباس افراد دعوت کننده رو پاره میکنه ؟؟!!



هوش فقط هوش ریاضی و علمی نیس هوش چندگانه است آموزش و پرورش و والدین در جوانب چندگانه هوش فرزندان کم کاری کردند فقط اینکه مهارت تست زنی فرزندان و پرورش بدن این خوب نیس

شده در پذیرش دانشجو به تمام جوانب هوش چندگانه بها بدند

همین دانشجویان باید تو دنیای مجازی هر روز مطالبی درباره جاذبه های ایران بذارن و خارجی ها دعوت به سفر کنن نه اینکه صحنه های ضد شعور ایرانی ایجاد کنن با توهین و اهانت
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۱:۱۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
چی داری میگی نخبه ها بفکر کارن این...
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۱:۱۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
هوش چندگانه چیه.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
بهتر هر پولی که از نفت وگردشگری صادرات.... در میاد در زنندگی ملت تاثیری نداره پس بهتره که نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
البته دیگه فقط افغانستان در جهان مونده که از سفر شهروندانش به ایران حذر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
قرار بود سیل میلیونی تماشاگران جام جهانی به کیش سرازیر بشه.چه بد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
گردشگر جاسوس همان بهتر که نیاید..
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۱:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
اره ترکیه باهمین جاسوسا چند برابر پول نفتتون درامد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
سابقه های قبلی فراموش نشده در تویئتر ادامه صحبت های آمده در حالی که مردم به سختی اینترنت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
در تمام عمر مسئولیت هایت یک حرف درست و حسابی نزده ای هر جایی هم وارد شده ای به حاشیه رفته و هیچ کار آمدی در کارنامه ات پیدا نمی شود .
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۰۹:۲۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
اغتشاشگر یا پول خورده است یا گول خورده هست.پول خورده برای جیبش درکشور ایجاد اغتشاش میکند ولی گول خورده بدبخت است.فقط سرباز مفت پول خورده هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
شما با اون تویتی که زدی خراب کردی بدم خراب کردی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۹:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
پس امسال پاییز سیل میلیونی گردشگرای اروپایی قرار نیست بیاد؟
چه بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
کدوم گردشگر خارجی دقیقا؟!؟! من الان پنج ساله یه ادم خارجی جز افغانی ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
کجا زندگی میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۵۳ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
این انقلاب با لم دادن و استراحت و آسانی بدست نیامد. شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی در میان خون و آتش و نبردهای تن با تانک و امثالهم سر داده شد. بعضی از افراد با امتثال به بعضی شعارهای انتخاب شده از روی عمد و در جهت رسیدن به اهدافی از پیش تعیین شده توسط اتاق فکرهای مجهزی قصد دارند مسائل امروز را که ما از یک فرمانبر به یک فرمانده تبدیل شده ایم به رانتهای سیاسی دست پیدا کرده و امتیازاتی را از دولت پیشاپیش یک سری اتفاقات پیش رو بگیرند. ما از روز اول یا مرگ یا خمینی و امثال إلک و سختیهای تشکیل دولت انقلابی و جنگ غیر قابل تصوری که پیش آمد تا امروز را به یاد می آوریم. خود شعار آزادی توسط توالی استقلال و تاخر جمهوری اسلامی با آن مفهومش آن آزادی نیست که در غرب ما فرض می کنیم. اصلا غرب آزادی را همان چیزی که ما آزادی می پنداریم نمی پندارد. مثلا دائر نمودن فاحشه خانه در غرب خصوصا امریکا طبق قانون اساسی ممنوع است. بجز یک ایالت که فقط و فقط یک منزل را با مساحتی کوچک و شرایطی مشروط و بسیار محدود امکان پذیر نموده است. حتی در هالیوود هم ممنوعیت در این مورد برقرار است. ما تربیت اروپایی را نمی توانیم درک کنیم. اروپا هم تربیت آسیایی را نمی تواند درک کند. درک بما هو درک. اتفاقاتی که جدیدا رخ نموده بیشتر به باجگیری سیاسی و حزبی شبیه است تا اعتراض و مظلمه خواهی و استمداد طلبی. جامعه از طبقات تشکیل میشود. انسان از غار به دشت نقل مکان کرد و مقصودش رسیدن به یک وضع بهتر بود. وگرنه قانون جنگل از بی قانونی بهتر است. افسری که بن لادن را کشت میگوید: او(بن لادن) کمتر از یک ثانیه فرصت داشت تا تسلیم شود و زنده دستگیر شود. حالا اگر این حرف از زبان یک نظامی ایرانی گفته شده بود. زمین به آسمان دوخته می شد. یا مثلا بعد از چرنوبیل تعداد قابل توجهی دانشمند اتمی روس به امریکا پناهنده شدند. خاطراتش را خودم از یک کتاب انگلیسی خواند. همه انها را به عنوان نظافتچی توالتهای عمومی شهرهای مختلف در امریکا استخدام کردند. تا پله پله از صفر شروع کنند و شاید به مدارجی برسند. قدرت حرف اول را میزند. نه مدرک نه پول نه نفوذ و نه حتی میل اشخاص خاص. الا بسلطان. قوی بودن شرط اول انسانیت است. تقوا هم قوی بودن است. باید قوی باشیم. باید مواظب باشیم. دنیا جای استراحت نیست. ما برای سفر به فضا هم به انرژی هسته ای نیاز مبرم داریم. این خرمشهر هم که بگیریم تازه باید کارها شروع شود. باید از مشکلات با رفع میم شکلات بسازیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
یعنی دیگه گردشگران اروپایی و آمریکایی کمتر اینجا میان؟ ای داد بی داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
محکوم است ؟ ما تا حالا فکر می کردیم حق با اغتشاشگران هست! ممنون که مارو روشن کردید و از گمراهی نجات دادید خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
از مامان عروس هم یه حرفی شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
بنظر اقای ضرغامی مثل کره شمالی بشیم نه کسی وارد شه نه کسی خارج عالیه نت هم قطع کنیم نت نیاز نداریم که مردم هم تحمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۵۰ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
همین نت به قول شما مسبب هزاران بدبختی شده و همچنان قربانی می گیرد هروقت واتساپ و اینستاگرام و تلگرام در داخل ریشه کن شد آنوقت باید در انتظار آرامش و پیشرفت کشور بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۱
منظور از گردشگر خارجی افاغنه و عراقی ها میباشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
کجا زندگی میکنی که گردشگر ندیدی و میگی افعانی و عراقی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ مهر ۱۴۰۱
تو خارج مرزهای کشورها اونقدر امنیت داره که راحت در رفت آمد هستن چرا اینقدر متعصبانه نظر میدین ؟؟ افغان و عراقی ها همسایه هستن

هم رفت آمد ها امنیت و دوستی برقرار میکنه بهتره اول فرهنگ برخورد باهمسایه و بالا ببریم بعد توقع داشته باشیم بقیه بیان

همین فرهنگ برخورد با همسایه خودش مشوق بقیه هم میشه

اینو هم بدونین از ایران و ایرانیان هم در رسانه های اروپایی ، تعریف نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۱:۰۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
یه اروپایی چرا باید بخواد بیاد ایران؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Hhh
۱۱:۰۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
ما که ندیدیم