مسئولان در ریاست عمومی استخبارات طالبان می‌گویند که حملات انتحاری و انفجاری اخیر کار دشمنان شکست خورده مردم افغانستان است.

مسئولان در ریاست عمومی استخبارات طالبان می‌گویند که عاملان اصلی حمله بر مرکز آموزشی کاج به زودی بازداشت شده و به دار آویخته می‌شوند.

مسئولان شورای علمای شیعه افغانستان و مجمع محبان اهل‌بیت(ع) امروز پنج‌شنبه(۲۱ میزان/مهر) از سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص)، هفته وحدت و شهدای مرکز آموزشی کاج با حضور اقشار مختلف جامعه، در کابل تجلیل کردند.

سخنرانان این مراسم بر وحدت شیعه و سنی در افغانستان تأکید کرده و حملات اخیر انتحاری و انفجاری را کار دشمنان شکست خورده مردم این کشور عنوان کردند.

مولوی امین الله وقاد از مقامات ریاست عمومی استخبارات طالبان در این مراسم گفت: ریاست طالبان نسبت به حادثه مرکز آموزشی کاج به شدت ناراحت شدند.

امین الله وقاد با بیان اینکه طالبان از مال، عزت و ناموس تمام شهروندان کشور، بدون کدام تفکیک قومی، سمتی، و مذهبی دفاع می‌کند؛ گفت: شهدای مرکز آموزشی کاج، شهدای افغانستان است.

این مقام استخبارات بدون نام بردن از بازداشت کسی یا گروهی گفت:" قاتلین حمله بر مرکز آموزشی کاج عنقریب به دار آویخته می‌شوند".
حمله بر مرکز آموزشی کاج را کسی یا گروهی رسمآ به عهده نگرفته اند و امین الله وقاد در این باره جزئیاتی ارائه نداده است.

در حمله انفجاری بر مرکز آموزشی کاج بیش از ۵۰ تن شهید و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

برچسب ها: کاج ، طالبان ، شیعیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار