طرح آب رسانی روستا‌های سَرکویر دامغان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

طرح آب رسانی روستا‌های سَرکویر دامغان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بدر حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: با اجرای این طرح بزرگ آبرسانی که تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، روستا‌های کوه زَر، کُلُو، شیمی، توچاهی، کوه شاهی و سلم آباد از آب آشامیدنی سالم و دائمی بهره‌مند خواهند شد.

محمد طاهری افزود: بدلیل خشکسالی‌های اخیر منابع سطحی تامین آب این روستا‌ها که چاه‌ها و قنوات اطراف بوده است به طور میانگین بین ۵۰ تا ۷۵ درصد دچار کاهش آبدهی بخصوص در فصول گرم شدند و در تابستان امسال این روستا‌ها در اولویت فهرست ۴۰ روستای دارای تنش آبی استان سمنان بود که با تانکر آبرسانی می‌شد.

به گفته وی ، با مطالعات آب یابی در منطقه یزدان آباد واقع در ۲۵ کیلومتری شمال منطقه کوه زر، دو حلقه چاه با اخذ مجوز از شرکت آب منطقه‌ای حفر و خط انتقال و دو ایستگاه پمپاژ و نیز یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در بالادست این روستا‌ها به منظور تامین و انتقال و ایجاد شبکه داخلی اجرایی شده است.

طاهری با بیان اینکه نیاز آب شرب این روستا‌ها با ۵۰۰ خانوار ساکن و جمعیت ۱۶۰۰ نفری بین ۸ تا لیتر بر ثانیه است خاطرنشان کرد: علاوه بر این میزان در افق ۲۵ ساله طرح نیز تامین ۱۵ لیتربر ثانیه آب برای جمعیت ۲۵۰۰ نفری در قالب این طرح آبرسانی در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.