کوشش تبارگفت: درقالب طرح پیشران ، در هر یک از استان های کشور ، حداقل از یک طرح اقتصادی مهم دارای زنجیره ارزش افزوده و قابل بهره برداری برای عموم مردم حمایت می شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: وزارت کشور طرح پیشران را با مشارکت بخش خصوصی و برای توسعه اقتصاد دانش بنیان اجرا می کند.

محسن کوشش تبار گفت: طرح اولیه با توجه به دارابودن مزیت‌های نسبی و متناسب با شرایط اقتصادی استان‌ها باید در نظر گرفته شود و بخش خصوصی نیز باید فعال شود تا با دریافت تسهیلات ارزش افزوده مورد نظر برای هراستان ایجاد شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور به یک مصوبه جدید هم اشاره کردکه طبق آن استانداری‌ها به تشکیل ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید مختص هراستان برای سرعت بخشی به امور ملزم میشوند.

جلوگیری از افزایش واحد‌های تولیدی راکد در کنار فعال کردن واحد‌های راکد، توجه خاص به افزایش ظرفیت اسمی واحد‌های تولیدی ، توجه بیشتربه واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک ها ، تحقق سریع‌تر رشد اقتصادی هشت و شش درصدی ، هدفگذاری‌های صادراتی پربازده و افزایش جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم دیگر کشور‌ها دیگر موضوعاتی بود که معاون وزیر کشور به عنوان عوامل توسعه اقتصادی استان‌ها بخصوص در بخش دانش بنیان برشمرد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم در این جلسه توسعه اقتصادی را زیر ساخت تحقق و توسعه بسیاری از اهداف و برنامه‌ها در بخش‌های مختلف دانست و گفت: رشد اقتصادی ، جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی ، تامین آب ، توسعه صادرات و اشتغال بخصوص اشتغال روستایی رویکرد مهم استانداری است.

صادقی سرپرست معاوت هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز با اشاره به سرمایه گذاری ۹۵۰۰ میلیاردتومانی در بخش صنعت استان گفت: ۵۵ هزار شغل استان مربوط به بخش صنعت است و امسال نیز از ۱۱ هزار اشتغال تعهد شده استان ۷۱/۵ درصد محقق شده است.

کوشش تبار همچنین منطقه ویژه اقتصادی سمنان را افتتاح و از دو واحد صنعتی بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.