مصطفوی‌فر گفت: نخستین جشنواره داستان‌نویسی «به یاد لاله‌ها»، از سری برنامه‌های جشنواره موسسه علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در آستانه میلاد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این استان و نهادها و سازمان های مرتبط، با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این جشنواره را در چهار بخش دانش آموزی، دانشجویی، خانواده شهدا و ایثارگران و مستقل در قالب داستان کوتاه برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار، از یکم مهر تا پانزدهم آذر ۱۴۰۱ است، افزود: اختتامیه این جشنواره چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گفته وی، میهن دوستی و باورهای دینی شهیدان سرافراز، سلوک عارفانه و حیات معنوی شهدا، دغدغه ها و دلواپسی های شهیدان، بصیرت و نبوغ فرماندهی شهدا به استناد روایات، خاطرات، وصایا، دغدغه ها و انتظارات خانواده های شهدا با توجه به آسیب ها و مشکلات اجتماعی و روانی ناشی از جنگ، مویه ها و غریبانه های مادران وهمسران شهدا، مناجات نامه ها و عاشقانه های شب های عملیات، از موضوع های این جشنواره است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: رابطه مرید و مراد و اطاعت از رهبر، مسؤولیت پذیری و عشق شهادت، طنازی و مطایبه جهت هم افزایی و روحیه بخشی، رشادت ها و مجاهدت زنان امداد رسان در خط مقدم و نقش مادران و همسران شهدا در پشت جبهه، تاثیر و تاثر فرهنگ عاشورایی، سفر در زمان و رسیدن به واقعه کربلا، همراه با بازتولید حالات و کلمات یاران حسین ابن علی (ع)، همذات پنداری با یکی از شهیدان سر افراز کربلا و باز آفرینی در جهان امروز، نیز دیگر موضوع های جشنواره است.

وی گفت: در هر بخش، جایزه نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و پنج میلیون تومان هدیه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و سه میلیون تومان هدیه نقدی و نفر سوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و ۲ میلیون تومان هدیه نقدی است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: ارسال آثار از طریق تارنما به نشانی semnaniau.ac.ir، تلفن ثابت: ۰۲۳۳۳۶۵۴۰۰۷ و شماره همراه ۰۹۲۲۳۸۹۷۴۲۶ امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.