امام جمعه خرم آباد گفت: تقویت رسانه‌های داخلی علاوه بر انتشار اخبار صحیح و آگاه سازی مردم مانع نفوذ سلطه گران و رس انه‌های معاند می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباددر خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با گرامیداشت میلاد مسعود نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: از حضور در مجلسی که باعث معصیت است باید فاصله گرفت و در مکان‌هایی مانند مساجد و نمازجمعه و انجام وظایف شرعی و دفاع از راه شهدا و راه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی باید حضور پیدا کرد.

او افزود: این رویداد‌هایی که اخیرا به وقوع پیوست اثبات کرد که رسانه‌ها فقط وسیله‌ای برای انعکاس رویداد‌ها نیستند و می‌توانند ابزاری برای تحمیل راهبرد‌های نظام سلطه باشند از این رو می‌طلبد که کانال‌های داخلی تقویت شوند تا در انعکاس اخبار واقعی نقش اصلی را ایفا کنند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هزاران دروغ از رسانه‌های معاند در هفته‌های گذشته منتشر شد، اظهار داشت: تقویت رسانه‌های داخلی نقش تاثیرگذاری در اطلاع رسانی و انتشار اخبار صحیح دارد.

شاهرخی  عنوان کرد: تشکر و قدردانی از عموم مردم به ویژه بانوان در سراسر کشور و استان لرستان که حمایت خود را از انقلاب اسلامی و حمایت از حجاب و عفاف و شرافت و کرامت اعلام کردند و به این حضور و هوشیاری بانوان همچنان نیازمند هستیم.

او  ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده است که همانطور که در بازدارندگی نظامی و دفاعی خودکفا شدیم در قدرت نرم و نگاه به درون کشور به سمت اقتدار رسانه‌ای درون کشور حرکت کنیم و از این طریق با تقویت کانال‌های داخل کسب و کار مردم از رونق کافی برخوردار باشد و مکارم و فضیلت‌های اخلاقی در جای خود مصون و محفوظ باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  یادآور شد: دشمن به دنبال ممانعت از پیشرفت علمی، و آسیب به نظم و امنیت و معیشت مردم است و این تحریم‌ها هم به همین منظور است و توجه کامل به معیشت مردم یک امر مهمی است و این در حالی است که مردم در چند ماه اخیر به لحاظ معیشتی در تنگنای فراوان قرار گرفتند و کالا‌های مورد نیاز بیش از حد گران شد.

شاهرخی افزود: اگرچه دستگاه‌های مسوول تلاش کردند با احتکار و گران فروشی برخورد کنند، اما سختی معیشت مردم همچنان پابرجاست و بنابراین هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود باید مسوولان دقت کنند که سفره مردم کوچک نشود.

او عنوان کرد: این گرانی‌ها جو روانی و بستری برای سواستفاده دشمنان ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت‌ها و جبران سهل انگاری‌های گذشته نیز نکته‌ای است که عده‌ای که تسهیلات سنگین گرفتند، اما اکنون کارخانه‌های تعطیلی روی دست مردم گذاشتند و جلسات متعددی برگزار شده است، ولی بایستی این کارخانه‌ها فعال شوند دولت و قوه قضاییه زمانی برای شروع به کار آن‌ها تعیین کنند.

شاهرخی با بیان اینکه باید با درایت و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی راه را بر دسیسه‌های دشمنان بست و بازسازی اداری انجام شود، تاکید کرد: مسوولیت‌ها باید به افراد دانا، متعهد و وفادار به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه واگذار شود و قابل قبول نیست که در میان اغتشاشگران افرادی دستگیر شوند که در نظام اداری مشغول کار باشند و از طرفی جوانان توانمند و انقلابی بیکار باشند.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز عصای سفید ادامه داد: برخی از افراد نابینا و کم بینا استعداد‌های بی نظیری دارند که حتی افراد بینا نتوانستند به این موفقیت‌ها دستیابی داشته باشند و همچنین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز برای فعالیت این افراد باید فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.