اختتامیه المپیاد استعداد‌های برتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور

المپیاد استعداد‌های برتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در همدان به کار خود پایان داد.

مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با حضور جمعی از مسئولان استان روز جمعه در همدان به کار خود پایان داد.

مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور افزود: این دوره از مسابقات با حضور ۴۳۰ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم از استان‌های کشور به مدت ۲ روز در همدان برگزار شد.

او گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان استان این دور از مسابقات به نحو شایسته‌ای برگزار شد که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری مسابقه دارد.

باران چشمه گفت: ورزشکاران، باشرف، وطن‌دوست و وطن‌پرست هستند و ورزش باستانی علاوه بر تقویت سلامت روح و جسم ورزشکار موجب تقویت معنویت می‌شود؛ چراکه ذکر نام و یاد اهل‌بیت (ع) همواره در آن جود دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین رشته‌های مختلف ورزشی نگاه ویژه‌ای به این رشته دارند، گفت: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها نسبت به بسط و گسترش این رشته ورزشی در ۲ بخش قهرمانی و زیرساختی قدم‌های مثبت و اثرگذاری برداریم.

باران چشمه با تأکید بر اینکه ورزش پهلوانی ورزش پاک و با شرافتی است، گفت: ورزشکاران این رشته برای حفظ نظام و انقلاب همچون شهدای گران‌قدر سردار سلیمانی، سردار همدانی و سردار شهید علیرضا شمسی‌پور جان خود را فدا می‌کنند.

آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با حضور رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، استاندار همدان، مدیرکل ورزش و جوانان، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)، فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

اصفهان قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور شد

سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور در رده سنی نوجوانان با قهرمانی تیم اصفهان در همدان به کار خود پایان داد.

بر همین اساس بیش از ۴۵۰ نفر از ۲۸ استان کشور از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، فارس، کرمان، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی، اصفهان، البرز، لرستان، هرمزگان، قزوین، خوزستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، سمنان، گلستان، مازندران، تهران و گیلان برای کسب عنوان برتری با هم رقابت کردند.

این ورزشکاران در رشته‌های تیمی، چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده و میل‌بازی در ۲ وزن منفی ۵۰ و مثبت ۵۰ کیلوگرم و رشته کشتی پهلوانی در ۵ وزن ۴۵ تا ۵۰، ۵۰ تا ۶۰، ۶۰ تا ۷۰، ۷۰ تا ۸۰ و ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سرانجام تیم استان اصفهان قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و تیم‌های استان‌های یزد، کردستان، سمنان، لرستان و تهران نیز به ترتیب بر سکوی دوم تا ششم قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.