معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پایش زیست محیطی ۲۴۷ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال خبر داد .

 علی ظهیری معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان  گفت: تیمی متشکل از کارشناس این اداره کل با توجه به برنامه عملیاتی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۷ مورد بازدید و پایش از مراکز دفع و مدیریت پسماند و ۱۷ مورد نظارت بر بارگیری پسماند به عمل آورده و ۷۰ نمونه برداری از خروجی واحد‌ها را بررسی کردند.

ظهیری در ادامه درباره اخطار‌های صادره به واحد‌های صنعتی، گفت: در ۶ ماه نخست امسال، تعداد ۷۵ مورد اخطاریه زیست محیطی جهت رفع آلایندگی به واحد‌های صنعتی و خدماتی صادر و ابلاغ شده و ۲۸ مورد پیگیری‌های حقوقی و هشت مورد رسیدگی به شکایات مردمی صورت گرفته است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: به دنبال پیگیری‌های زیست محیطی و حقوقی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تعدادی از واحد‌های صنعتی و خدماتی نسبت به احداث تصفیه خانه اقدام کرده که این طرح‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

ظهیری همچنین خاطر نشان کرد: بازدید و کنترل از نحوه عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد انجام شده و در راستای نظارت بر مراکز درمانی از کلیه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان قزوین بازدید به عمل آمده و اقدامات لازم انجام شده است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.