مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های جدید، سه هزار و ۱۰۰ تن بر میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی این شرکت در استان افزوده شود.

رضا زراعی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه گفت : این شرکت در استان کرمانشاه دارای ۸۷۵ هکتار اراضی است که ۸۳۰ هکتار آن شامل اراضی دولتی و ۴۵ هکتار هم به اراضی بخش خصوصی (یک مجتمع ۶ هکتاری پرورش قارچ در شهرستان جوانرود و یک شهرک ۳۹ هکتاری گلخانه‌ای در میان‌دربند کرمانشاه) اختصاص دارد.

وی افزود: هم اینک طرح‌های مختلفی در سطح استان در حال واگذاری است که یک مجتمع گلخانه به وسعت ۲.۲ هکتار مورد بهره برداری قرار گرفته و یک مجتمع دیگر نیز به وسعت پنج هکتار آماده بهره برداری شده است که در مجموع میزان تولید در شهرک‌های کشاورزی استان را به میزان سه هزار و ۲۰۰ تن در سال جاری افزایش خواهند داد.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان کرمانشاه میزان تولیدات این شهرک‌ها را در سال گذشته سه هزار و ۳۹۵ تن اعلام کرد و یادآور شد: این میزان شامل ۴۸۰ تن گوشت قرمز، هزار و ۷۶۵ تن شیر، هزار و ۵۰ تن قارچ و ۱۰۰ تن سبزی و صیفی است.

زارعی در زمینه شهرک‌های آماده واگذاری و سرمایه گذاری به متقاضیان نیز بیان کرد: هم اکنون یک واحد ۱۶ هکتاری در قروتک گیلانغرب برای دامپروی و ۱۴۲ هکتار اراضی دیگر در قالب چهار شهرک دامپروری و ۲ شهرک گلخانه‌ای نیز در مرحله انتقال به شرکت شهرک‌های صنعتی است که در شهر‌های اسلام آباد، سرپل ذهاب، هرسین و روانسر واقع شده است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی واحد‌های موجود در این ۱۴۲ هکتار پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن انواع محصولات دامی و گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.