وزیر انرژی پاکستان اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر خطرناک بودن پاکستان به دلیل داشتن سلاح هسته‌ای، بی‌اساس خواند.

اظهارات ضد پاکستانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش مقامات این کشور را برانگیخته و برخی از اخبار حاکی از برگزاری نشست اضطراری وزارت امور خارجه با حضور مقامات ارشد از جمله وزیر خارجه پاکستان و سفیر این کشور در آمریکا حکایت دارد. 

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در تجمعات انتخاباتی دموکرات کنگره مدعی شد: پاکستان ممکن است یکی از خطرناک‌ترین کشور‌های جهان باشد، زیرا این کشور سلاح‌های هسته‌ای بدون هیچ انسجامی دارد.

وزیر انرژی پاکستان در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا آن را بی اساس و اتهام جدی علیه اسلام‌آباد خوانده و افزود: نظام ایمنی و محافظت از دارایی‌های اتمی پاکستان بسیار قوی و مطابق با استاندارد‌های جهانی است.

«خرم دستگیر خان» در پایان گفت: اتهامات ضد پاکستانی رئیس جمهور آمریکا هیچ اهمیتی ندارد و ما نسبت به امنیت تاسیسات هسته‌ای خود مطمئن هستیم. این موضوع بار‌ها از سوی نهاد‌های ناظر هسته‌ای جهان مورد تایید قرار گرفته است. 

منابع خبری در پاکستان گزارش دادند مواضع جوبایدن بار دیگر روابط از قبل پرتنش میان دو کشور را در لبه پرتگاه قرار داده و انتظار می‌رود دولت پاکستان واکنش تندی به اتهامات واشنگتن نشان دهد.

احضار سفیر آمریکا

در همین راستا ساعتی پیش بیلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه از اظهارات رئیس جمهور آمریکا شگفت زده شده، افزود: تا جایی که به موضوع امنیت و ایمنی دارایی‌های هسته‌ای پاکستان مربوط می‌شود، ما به همه استانداردهای بین‌المللی در تطابق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین اعلام کرد امروز (شنبه ۲۳ مهرماه) سفیر آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
پاکستان باید فورا خلع سلاح هسته ای بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
از همه خطرناکتر وجود سلاح های هسته ای در دست زنگی مست با ریاست فرد آلزایمری در امریکاست .
آخرین اخبار