حدود ۱۳۰ پناهنده افغانستانی در ترمینال فرودگاه سائوپائولوی برزیل چادر زده‌اند و تلاش‌ها برای اسکان آنها با ورود مهاجران جدید هماهنگ نشده است.

در ادامه سرگردانی پناهجویان افغانستانی پس از خروج آمریکا از افغانستان، صدها پناهنده در فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو برزیل چادر زده‌اند.
فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو، خانه موقت صدها مهاجر افغانستانی شده‌است که پس از سقوط کابل به این کشور پناه آورده‌اند.

برزیل اواخر سال گذشته حدود ۶ هزار ویزای بشردوستانه را برای پناهجویان افغانستانی تأیید کرده است.

اما مقامات محلی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی سائوپائولو می‌گویند آنها گمان نمی‌کردند در ماه جاری روزانه ده‌ها پناهجو وارد این کشور شوند.

بر اساس این گزارش، تعداد پناهجویان افغانستانی ممکن است در هفته‌های آینده افزایشی باشد، زیرا روزانه به طور متوسط چهار پرواز مستقیم از خاورمیانه و جنوب آسیا وارد برزیل می‌شوند و با افزایش سفر به قطر برای جام جهانی در ماه نوامبر، خطوط هوایی پروازهای بیشتری را به این منطقه انجام می‌دهند.

بر اساس برآوردهای آژانس کمک به پناهندگان در این فرودگاه، حدود ۱۳۰ افغانستانی در ترمینال ۲ فرودگاه چادر زده‌اند، زیرا تلاش‌ها برای اسکان آنها با ورود مهاجران جدید هماهنگ نشده است.

پناهجویان می‌گویند آنها بدون هیچ وعده‌ای برای اقامت به برزیل رفته‌اند و اکنون دولت محلی در حال جستجو برای یافتن مکان برای آنها در خارج از محوطه فرودگاه است.

پناهجویان افغانستانی در حالی در فرودگاه برزیل سرگردان هستند که هزاران پناهجوی دیگر نیز از یک سال پیش پس از تخلیه کابل و با وعده انتقال به آمریکا در کشورهای ثالث در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
خوش به حالشون