رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از توسعه کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بَر در منابع طبیعی استان خبر داد.

وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال سهمیه استان برای کشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بَر در عرصه‌های منابع طبیعی استان ۷۰۰ هکتار در نظر گرفته شده، گفت : با مشارکت بهره‌برداران این هدف‌گذاری محقق شود.

عزیزی افزود: سال گذشته کشت گیاهان دارویی را در سطح ۵۷۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان داشتیم.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه کشت گونه‌های کم آب‌بَر بعد از نخستین بارش‌های پاییزی آغاز خواهد شد، گفت: بعد از شروع بارندگی‌ها کشت این گیاهان در یک بازه زمانی یک ماهه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در تمامی شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد، افزود: اجرای این پروژه علاوه بر اینکه تاثیر زیادی در تقویت معیشت بهره‌برداران دارد، در احیا و غنی سازی مراتع نیز اثرگذار است.

عزیزی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه کشت ۱۷ گونه گیاهی دارویی و خوراکی در معرض انقراض در منابع طبیعی استان، گفت: این گونه‌های گیاهی شامل کنگر، آوندول، ریواس، آویشن، علف گاوزبان، آنغوزه و... است.

وی در ادامه هدف از توسعه کشت گیاهان دارویی را حفظ ذخیره گاه‌های این گونه‌های گیاهی عنوان و افزود: در تلاشیم با توسعه کشت گیاهان خودرو از انقراض گونه‌‎های گیاهی در معرض خطر جلوگیری کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.