رئیس جمهور چین در افتتاحیه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور به تشریح موفقیت‌های این حزب در سال‌های اخیر پرداخت.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه بیستمین کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور (CCP) را که در تالار بزرگ ملی در میدان تیان‌آن‌من شهر پکن برگزار می‌شود، افتتاح کرد و انتظار می‌رود در آن ریاست‌جمهوری خود را برای سومین دوره دیگر تمدید کند.

شی در سخنرانی خود به دستاورد‌های چین از زمان به قدرت رسیدن این حزب به ویژه در چند سال گذشته اشاره کرد. او در مورد موفقیت دولت در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹، بحران‌های هنگ کنگ و تایوان و تبدیل شدن به یکی از رهبران جهان در اقتصاد، نوآوری و فناوری صحبت کرد.

او گفت: «در مواجهه با تغییرات ناگهانی در وضعیت بین‌المللی، ما تمرکز استراتژیک خود را حفظ کرده‌ایم و روحیه مبارزه، دفاع از حیثیت ملی و منافع اصلی را در بحبوحه مبارزه، حفظ می‌کنیم.»

رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همچنین تاکید کرد که پکن خواستار اتحادی مسالمت آمیز با تایوان است، اما استفاده از زور را در صورت نیاز رد نمی‌کند.
شی در سخنرانی خود تاکید کرد: «حل مسئله تایوان موضوع خود مردم چین است».

وی افزود که کشورش به زودی طرحی را برای حل این موضوع ارائه خواهد کرد و «به طور محکم سلطه و ابتکار روابط بین تنگه را درک خواهد کرد.»

شی همچنین درباره اقتصاد این کشور صحبت کرد و درباره سختی‌هایی که ممکن است در نتیجه بی ثباتی جهانی تجربه کند، هشدار داد. او گفت: برای مقاومت در برابر باد‌های تند، آب‌های متلاطم و حتی طوفان‌های خطرناک آماده باشید.

حمایت شی از طرح «یک کشور، دو سیستم»

او «یک کشور، دو سیستم» را بهترین گزینه برای ثبات در هنگ کنگ و ماکائو توصیف کرد و از همه طرف‌های درگیر خواست تا چنین وضعیتی را حفظ کنند.

شی در این اجلاس بر اهمیت داشتن «قدرت کلی حکومت دولت مرکزی» و «وطن پرستان حاکم» بر جزایر تأکید کرد. او همچنین از ادغام بهتر آن‌ها در توسعه کلی کشور حمایت کرد تا بتوانند نقش بهتری در تحقق جوانسازی ملت بزرگ چین ایفا کنند.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ ارتشی در کلاس جهانی داشته باشد

رئیس جمهور چین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: چین به اصلاحات نظامی خود ادامه خواهد داد، به طوری که تا سال ۲۰۲۷، که صدمین سالگرد تأسیس ارتش آزادیبخش خلق (PLA) است، پکن به هدف مورد نظر خود برای داشتن یک نیروی مسلح در سطح جهانی دست خواهد یافت.

شی در ادامه گفت: دستیابی به هدفِ یک مبارزه صد ساله برای ساخت ارتش در چارچوب زمانی برنامه ریزی شده و تسریع تحول ارتش آزادیبخش خلق چین یک نیاز استراتژیک برای ساخت همه جانبه یک دولت مدرن سوسیالیستی است.

وی تاکید کرد که تقویت توانایی‌های استراتژیک چین برای حفاظت از حاکمیت دولت، امنیت و منافع توسعه ضروری است.

شی در ادامه تصریح کرد حزب کمونیست چین تسریع روند تبدیل این کشور به یک قدرت صنعتی پیشرو از جمله در توسعه صنعت تولید، فضانوردی، حمل‌ونقل و فناوری‌های شبکه را ضروری می‌داند.

او گفت: ایجاد یک سیستم تولید مدرن، ترویج نوع جدیدی از صنعتی شدن، تسریع روند تبدیل چین به یک قدرت صنعتی پیشرو در جهان از نظر سطح توسعه صنعت تولید، فضانوردی، حمل و نقل و فناوری‌های شبکه ضروری است.

رهبر چین همچنین بر لزوم تقویت و توسعه بخش عمومی اقتصاد، تشویق، حمایت و هدایت توسعه بخش غیردولتی و ایفای نقش دولت فعالتر تاکید کرد.

شی گفت که پکن همچنین امنیت غذایی و انرژی خود را تقویت خواهد کرد.

رهبر چین در پایان گفت: تقویت ظرفیت امنیتی در زمینه‌های کلیدی، تضمین امنیت غذایی و همچنین امنیت در حوزه تولید و زنجیره تامین ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۷:۲۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
اینک سران حزب کمونیست چین باید بداند که با توجه به عکس العمل ضعیف آمریکا در برابر اوکراین چراغ سبز نازنینی از سوی آمریکا در یافتن که تایوان را ضمیمه خاک خود کنند چون آمریکا علاف برجام است و بس
آخرین اخبار