معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه دو هزار هکتار بافت تاریخی و فرهنگی در این شهر وجود دارد گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

آقای عزتی در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص طرح تفصیلی محدوده تاریخی و فرهنگی شهر اظهار کرد: از دهه ۷۰ موضوع بافت تاریخی و فرهنگی شهر در مدیریت شهری و استانی مطرح شد و سرانجام در سال ۸۶ محور اصلی بافت تاریخی و فرهنگی تبریز تصویب و مبنای کار قرار گرفت.

وی افزود: در طرح تفصیلی سال ۹۵ شهر تبریز ۴۶۴ هکتار محدوده بافت تاریخی وجود داشت و مشخص است که هیچ کس مشکلی با معرفی تبریز به عنوان شهری تاریخی ندارد.

آقای عزتی اظهار کرد: از مساحت کل شهر دو هزار هکتار متعلق به حریم بافت تاریخی و فرهنگی است. ارزش بافت تاریخی به سکونت افراد در آنجا است زیرا تخلیه افراد بی‌شک بافت تاریخی و فرهنگی شهر تبریز را از بین خواهد برد و از طرفی هم مشکل ساکنان این بافت‌ها هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: خواسته شهرداری این است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

وی یادآور شد: تاکید یونسکو بر این است که احداث آسمان‌خراش در حریم منظر بازار ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار