بزرگراه شهید دایی پور و بزرگراه شهید سرابیان کرمانشاه، با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان کرمانشاه افتتاح شد .

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه گفت : طول دو بزرگراه مجموعا شش کیلومتر است که ۹۰۰ متر آن قبلا انجام گرفته و مابقی آن ظرف ۴۵ روز اخیر اجرایی شده است.

وی افزود: این دو بزرگراه شهرک‌های کیهانشهر، آریاشهر، سجادیه، بسیج و روستای مرادآباد را از بن بست خارج کرده و به بزرگراه امام (ره) وصل می‌کند.

نوروزی تاکید کرد: این مسیر‌های بزرگراهی ادامه دارد و در تلاش هستیم یک رینگ نعلی شکل در شهر ایجاد کنیم که از آرامستان جدید شروع شده و تا الهیه می‌رسد و از آنجا به پشت شهرک دولت آباد متصل می‌شود.

وی افزود: راه اندازی این رینگ می‌تواند نقش موثری در کاهش ترافیک شرق به غرب کرمانشاه داشته باشد.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمان بندی فاز‌های مختلف این پروژه صورت گرفته و طبق آن پیش رفته و به تدریج فاز‌های پروژه به بهره برداری می‌رسد.

اعتبار ۳۹ میلیاردی برای ۲ بزرگراه

اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: معبر بزرگراهی شهید دایی پور به طول سه کیلومتر بهشت زهرا (س) کرمانشاه را به شهرک آریاشهر متصل کرده و بزگراه شهید سرابیان نیز به طول سه کیلومتر کیهانشهر را به بزرگراه امام (ره) متصل می‌کند.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این دو مسیر بزرگراهی مجموعا ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طول این دو مسیر مجموعا شش کیلومتر است که عملیات اجرایی آن حداقل شش ماه زمان نیاز داشت، اما خوشبختانه با پیگیری‌های شهردار کرمانشاه و تزریق اعتبار مناسب توانستیم ظرف ۴۵ روز آن را اجرایی کنیم.

یک رینگ جدید در شهر در حال ساخت است

افشین لر زنگنه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با اشاره به تقسیم شهر کرمانشاه به دو بخش جنوبی و شمالی توسط رودخانه "قره سو" گفت: در حال حاضر سه معبر محل اتصال شمال به جنوب شهر هستند و اگر در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله مشکلی برای این معابر ایجاد شود، تردد شهر و اتصال شمال به جنوب آن مختل می‌شود.

وی افزود: در همین راستا راه اندازی معبر چهارم در دست مطالعه است که از غرب کرمانشاه به جنوبی‌ترین نقطه شهر که شهرک "پردیس است متصل شده و از آن به شرق شهر متصل می‌شود و معبری که امروز شاهد افتتاح آن -مسیر بزرگراهی شهید سرابیان- هستیم ادامه این مسیر در قسمت جنوب شرقی شهر و اتصال آن به بزرگراه امام (ره) است.

لرزنگنه گفت: این مسیر درادامه از طریق حافظیه به میدان نفت و سپس به غربی‌ترین نقطه شهر متصل می‌شود و یک رینگ کامل در شهر شکل می‌گیرد.

وی افزود: راه اندازی این رینگ موجب می‌شود در کنار کاهش زمان سفر و بار ترافیک، شاهد نقش موثر آن در کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های هوا باشیم و امیدواریم این رینگ هرچه سریعتر تکمیل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.