معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی در این استان راه اندازی شود.

علی خیرالدین  در آیین معرفی رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پتانسیل موجود کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی، صنایع غذایی و امنیت غذایی شرایط برای راه‌اندازی دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی وجود دارد.

او خواستار راه‌اندازی این دهکده با همکاری سازمان جهاد کشاورزی شد و افزود: دانشگاه یاسوج به سمت پردیس علمی و فناوری برود و کار مشترکی را با پارک علم و فناوری استان آغاز کنند.

خیرالدین با اشاره به برخی از مشکلات پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این پارک در رده‌های بالا در خصوص تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان قرار ندارد و امیدواریم مسئولان دانشگاهی استان این مهم را رقم بزنند.

وی همچنین به یک مشکل دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری باید توسط مسئولان استانی حمایت شود در قانون آمده که تا ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی را در طرح‌های دانش بنیان باید هزینه کرد.

خیرالدین گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان یزد ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد در حالیکه صندوق پژوهش و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تنها ۳ میلیارد تومان در آن وجود دارد که کفاف یک شرکت دانش بنیان را هم نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.