معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از معادن استان در ۶ماهه نخست امسال ۱۵۱ درصد افزایش داشته است.

محمد توکلی معاون معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت ۲۱ پروانه بهره‌برداری از معدن با مساحت کلی بیش از ۲۹۷ کیلومتر مربع با ذخیره ۱۵ میلیون تن و استخراج سالانه ۹۷۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۵۵ نفر در استان صادر شده است.

او افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ پروانه بهره برداری از معدن با مساحت کلی افزون بر ۲۹۹ کیلومتر مربع با ذخیره ۱۸.۸۶ تن، استخراج سالانه ۵۹۱ هزار تن، سرمایه گذاری ۹۶۶ میلیارد ریال و همچنین اشتغالزایی برای ۲۳۷ نفر در  خراسان رضوی  صادر شده بود. 

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۳ مورد گواهی کشف معدن با مساحت ۳۳۲ کیلومترمربع با سرمایه گذاری ۷۷ هزار و ۴۱۹ میلیون ریال و ذخیره ۱۵ هزار و ۴۱۴ تن در این استان صادر شده است.

 توکلی بیان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد ۱۵ درصد، از نظر مساحت ۲۱۰ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۱۱۳ درصد و به لحاظ ذخیره ۱۵ درصد افزایش داشته است.

 او تصریح کرد: میزان گواهی کشف صادره برای معادن خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست سال گزشته  را ۲۰ مورد به مساحت ۱۰۷.۱۰ کیلومترمربع با سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۰ پروانه اکتشافی معدن با مساحت افزون بر ۲۵۷ کیلومتر مربع در خراسان رضوی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 توکلی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹۹ پروانه بهره برداری معتبر معدنی با ذخیره ۲.۸۸ میلیارد تن و استخراج اسمی ۵۶ میلیون تن با سرمایه‌گذاری ۲۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۳۴۸ نفر در استان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.